10-5-2018 Hemelvaart in Limoges

10 mei 2018 - Limoges, Frankrijk

Heerlijk geslapen en een ontbijt met gebakken eieren met spek (nadat eigenaar Thierry de stroom gereset heeft zodat de kookplaat werkt). Miriam heeft een grote teen ontstoken en een pijnlijke teennagel. We besluiten voor de zekerheid even langs de EHBO van het ziekenhuis te gaan. Dat even valt een beetje tegen: we rekenen op 2 uur maar zijn uiteindelijk 6 uur kwijt. Er worden zelfs röntgenfoto's gemaakt en een dermatoloog digitaal geconsulteerd. Daarna een flink stuk lopen naar de dienstdoende apotheek. We hebben nog net tijd over om naar de kathedraal te lopen en de botanische tuin te bezoeken. We lopen door naar het oude centrum en ploffen neer op een mooi pleintje met life muziek. Na een biertje/wijntje gaan we bij kleine buikjes (les petits ventres) eten. We nemen een zalige entrecote Limousin. Alle eiwitten weer aangevuld.
En dan komt het donkere wolkje om de hoek kijken en de zon verduisteren. Mijn collega belt dat een jonge collega is overleden. Ik wist dat dat ging gebeuren en dat dat telefoontje elke dag kon komen, maar het verdriet is er niet minder om.