10-3-2018: OV-stapper Dieren-Brummen, 21,2 km

10 maart 2018 - Brummen, Nederland

Vorige week werd er nog geschaatst en nu is het fantastisch lenteweer: af en toe zon en 16 graden. Een uitgelezen dag voor een wandeltraining.

Ik neem al vroeg de trein naar Dieren waar ik met mijn vader een OV-stapper ga lopen.  We zijn al snel Dieren uit en lopen in het voormalig jacht- en productiebos. We klimmen geleidelijk naar de Carolinaberg waar 14 bospaden samenkomen. We lopen in het begin over lange lanen, later meer variatie en meer klimmen en dalen.

Dieren

We zien slengen en opgeleide beken.

Slengkop   opgeleide beek

Halverwege (Laag-Soeren) benutten we een zonnig terras voor een heerlijke kom soep. De route kruist de spoorbaan van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij en het Apeldoorns kanaal.

Apeldoorns kanaal

Tussen de weilanden door bereiken we het gehucht Hall met een oud kerkje en bijzondere kunst.

Hall

Er volgt nog een afwisselend stuk met weilanden en door stukjes bos, een golfbaan en een paadje langs een slingerende beek. We zien mooie oude buitenplaatsen en ook mooie nieuwe landhuizen.

Huize Leusveld

En na 21,2 km bereiken we station Brummen. Een mooie wandeling en lekker gelopen.