9-5-2018 Saint Leonard de Noblat - Limoges, 25,9 km

9 mei 2018 - Limoges, Frankrijk

De gite waar we sliepen was prima en goed verzorgd. Nadeel was alleen dat hij naast de kerk lag. De kerkklok sloeg elk kwartier. Dat was niet erg bevorderlijk voor mijn nachtrust. Het is bewolkt en wordt maar 18 graden. Bovendien heb ik bij het Airbnb in Limoges tussen 4 en 5 uur afgesproken. Dus geen reden om ons te haasten.
Als we weg gaan miezert het. We dalen af naar de middeleeuwse brug over de la Vienne. Daarna lopen we vooral tussen weilanden door. Deels verhard, deels onverhard en almaar stijgend en dalend. Vooral vlak na de oude brug volgt een stevige klim. Geen bakkers of cafeetjes onderweg. We houden onze zelfmaakkoffiepauze op een muurtje. Het wordt daarna steeds kouder en als het gaat regenen gebruiken we een bushokje voor een vroege lunch. Daarna is het gelukkig droog. Allengs bereiken we de voorstadjes van Limoges en wordt de route steeds minder mooi. In Feytiat scoren we een stempel bij het hotel de ville. Een uur en een lang stuk drukke weg en buitenwijk later komen we bij het cafeetje Pauze de Saint Jacques. We moeten nog een stukje maar nemen toch een biertje. De eigenaar geeft ons allebei een hanger van Limoges-porcelein in de vorm van een schelp.
Na deze welkome pauze gaan we weer een middeleeuwse brug over de la Vienne over en klimmen we naar de kathedraal. Van daar de kortste route naar het hotel de ville voor een stempel en door naar de Airbnb. We worden warm welkom geheten door Thierry. De studio is aan de rand van de binnenstad in een mooi huis.
s'Avonds gaan we eten in een creperie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl