1 april 2019, dag 0: Groningen - Rotterdam - Bergerac

1 april 2019 - Bergerac, Frankrijk

Vannacht twee wekkers gezet maar natuurlijk ruim voor die tijd al wakker. De vogels zingen om 6 uur vrolijk in de vrieskou dat het allang lente is.

We vertrekken al vroeg richting Rotterdam (na de autoruiten gekrabd te hebben), rekening houdend met de nodige files. Dat geeft wel tijd om terug te denken aan de afgelopen dagen. Al die lieve wensen, berichtjes, kaarten en attenties. Zo fijn om te merken dat iedereen mee leeft en een beetje mee wandelt richting Santiago de Compostela.

Rotterdam is een prettig klein vliegveld. De rugzakken worden goed ingesnoerd en ingecheckt en dan is het voor ruim 2 maanden afscheid nemen van Peter.

Vanaf vliegveld Bergerac gaan geen bussen. We besluiten te lopen. Het eerste deel gaat door een mooi stuk "campagne". We lopen via de brug over de Dordogne Bergerac binnen en gaan eerst naar het station om de reis voor morgen te regelen. La Reole blijkt wat moeilijker bereikbaar door werkzaamheden aan het spoor.
Als we bus- en treinkaartjes hebben lopen we terug het oude centrum in. Na wat rondkijken is het tijd voor een terrasje.

Om half zes lopen we richting overnachtingsadres. Als we op 100m afstand zijn staan we voor een afgesloten spoorwegovergang waar met geen mogelijkheid langs of over de hekken te klimmen is. We moeten ruim 3 km om lopen!

We worden hartelijk ontvangen en gelukkig wil Phillipe ons s'avonds wel even naar een restaurant brengen en later weer ophalen, zodat we niet weer om hoeven te lopen.

1. Arlette:
    1 april 2019