10-9-2021 Het Piccardthofplaspad en de Groningen shoptocht, 22 km

10 september 2021 - Groningen, Nederland

Omdat mijn weekend vol zit met andere afspraken en het nu nog lekker wandelweer is, ben ik deze vrijdag al vroeg op pad. Ik heb van wandelzoekpagina.nl twee wandelingen in/bij Groningen-stad op mijn GPS gezet: het Piccardthofplaspad en de Groningen shoptocht, samen goed voor 22 km. Eén van de twee loopt vlak langs mijn huis, dus lekker vanaf mijn voordeur vertrekken.

Ik loop vandaag alleen en vind dat deze keer wel prettig. Ik heb veel te overdenken. Te betrokken zijn bij je werk is niet goed en kan zich tegen je keren, wat juist bij een overmatige inzet, hard kan aankomen. Dus vandaag maar weer eens een lesje mindfulness en los laten.

Ik loop eerst richting Piccardthofplas en Hoornse meer. Het is nog vroeg en wat grijzig als ik over de plas uitkijk, vanuit de vogelkijkhut in het kleine natuurgebiedje.

Piccardthofplas  Natuurgebied Piccardthofplas

Via het kunstwerk dat uitkijkt op de plas, loop ik naar het Hoornse meer. Daar word ik een graspad opgestuurd dat ik wonderwel nog niet kende.

kunstwerk bij Piccardthofplas   graspad bij Hoornse meer

Dat is het leuke van een route van internet halen. Ik heb al een paar duizend km in en om Groningen gelopen, maar ontdek toch steeds weer iets nieuws.

Door parken en voor mij nog onbekende straatjes slingerend bereik ik station Groningen waar ik de Groningen shoptocht op pak. Deze shoptocht loopt niet alleen door de bekendste winkelstraten maar ook door steegjes die ik nog niet kende en langs de altijd mooie Noorderhaven.

leuk steegje   Noorderhaven

En al wandelend valt mijn oog op details, die je winkelend meestal niet ziet.

mooie art deco   prachtige hoekgevelsteen

Terug bij het station ga ik weer over op het Piccardthofplaspad, die me al slingerend via het Stadspark bij de Piccardthof brengt en me een rondje laat lopen op dit mooie tuinencomplex.

de Piccardthof   stilleven in de Piccardthof

Ruim voor de onweersbuien ben ik thuis. Niet een heel bijzondere wandeling, maar toch weer verrassend nieuwe dingen gezien.