11-10-2021 Corsica: verplaats- en "rust"dag, ?km

11 oktober 2021 - Porto, Frankrijk

Vandaag verlaten we casa Vanella in het dorpje Casamaccioli. Nog een keer ontbijt met uitzicht op het dorp.

Casamaccioli

Ons volgende hotel staat in Porto en we hebben besloten vandaag een rustdag te houden. Op weg naar Porto zullen we een aantal geocaches zoeken, omdat de ervaring leert dat dat je vaak op onverwacht mooie plekken brengt.

De eerste geocache ligt bij de oude brug over de Golo. De oude brug ligt vlak naast de nieuwe, maar wel veel lager.

Oude en nieuwe brug over de Golo

Kijkje onder de nieuwe brug over de Golo door.

We rijden verder richting de col de Vergio. We hebben nog een mooie terugblik op het stuwmeer van de Golo.

Uitzicht met stuwmeer in de verte

De volgende geocache brengt ons bij een uitzichtpunt die een korte wandeling van de D84 af ligt. We kijken in de kloof van de Aitone.

Uitzichtpunt in vallei van de Aitone

Uitzichtpunt in vallei van de Aitone 2

Het wandelpad loopt verder naar de Cascades van de Aitone en we besluiten daar even een kijkje te nemen. Dat "even" wordt een hele tijd want we klauteren een hele tijd over de rotsen langs de Aitone en maken heel veel foto's.

Cascades van de Aitone

Cascades van de Aitone 2

Cascades van de Aitone 3

Cascades van de Aitone 4

Cascades van de Aitone 5

Cascades van de Aitone 6

We zijn een flink stuk stroomafwaarts gelopen en op de GPS zoeken we over varkenspaadjes de weg weer terug naar de auto, waarbij we meerdere varkens tegen komen.

Geleidelijk aan rijden we verder richting Ota waarbij we herhaaldelijk een fotostop maken.

Mooi uitzicht langs de D84

Op weg naar Ota

Veel foto stops

Het blijft ook oppassen voor beesten op de weg.

En weer veel beesten op de weg

We zoeken de parkeerplaats op bij de kloof van de Spelonca, maar lopen per abuis de kloof van de Lonca in. Het is een mooi en indrukwekkend pad dat we volgen tot de voetgangersbrug over de Lonca. Natuurlijk weer veel foto's.

Het riviertje de Lonca

In de kloof van de Lonca

In de kloof van de Lonca 2

Voetbrug over de Lonca

Voetbrug over de Lonca 2

In de kloof van de Lonca 3

Ondertussen is het tijd om ons hotel in Porto op te zoeken. Na het inchecken lopen we nog even naar de baai van Porto.

Baai van Porto

Veel gezien en toch nog aardig wat gelopen op deze rustdag.