12-5-2018, Flavignac - Chalus, 16,1 km

12 mei 2018 - Châlus, Frankrijk

Onverwacht prima geslapen en geen gebruik hoeven te maken van les arbres. De wekker van onze chalet-genote gaat om 7 uur en ze gaat met slaapzak en al naar buiten om ons niet te storen. Niet lang daarna staan we op maar doen het rustig aan. Als alles aan kant is brengen we de sleutels van onze chalet en die van de Nederlandse buren naar de Mairie terug en bezoeken de kerk van Flavignac. Ondertussen is het gaan regenen.
Op naar Les Cars, door het onverminderd glooiend landschap met kleine weilanden en af en toe prachtige vergezichten. Tot vlak voor Les Cars veel vrij drukke wegen, daarna gelukkig weer even achteraf weggetjes. Les Cars is een erg leuk plaatsje met resten van een oude donjon, een prima bar-tabac voor de koffie, een bakker met rozijnenbroodjes voor de lunch en een heel bijzondere wasplaats/fontein. De kerk heeft een bijzonder mooi gebrandschilderd raam waar ik een kaars bij opsteek.
We lopen verder over rustige asfaltweggetjes en krijgen ook wat onverharde, nu zeer modderige paden door bos. We houden een korte pauze op een omgevallen boom in het bos in de regen.
Vroeg in de middag bereiken we Chalus. Opnieuw lopen we langs een feodale ruine. We eindigen bij de kerk van Chalus waar we een Belgische pelgrim ontmoeten en even later opgepikt worden door vrienden van Miriam.
Hier eindigt het stukje Camino voor dit jaar.