12 mei 2019, moederdag: terug naar Zumaia

12 mei 2019 - Zumaia, Spanje

Gisteren 13 km gelopen vanuit Poumailloux, waarbij we een stempel gehaald hebben bij de burgemeester van Oradour-Fanais. Het regende, maar de enkel hield zich goed.

Gisteravond ter afscheid met Eric en Marleen gegeten, die zo enorm zorgzaam zijn geweest. Zij vertrekken vanmorgen vroeg naar België,  terwijl wij het huisje van Nicole opruimen. Zo lief dat we daar 2 weken mochten blijven. Om 8 uur haalt Tim ons op om ons naar onze carpool afspraak in Saint Junien te brengen. De lieverd weigert een vergoeding voor de benzine kosten. We hebben in Poumailloux zoveel goedheid ontvangen, gewoon hartverwarmend.

Om 9 uur ontmoeten we Claire en Dede met wie we naar Hendaye rijden (blablacar, geweldige uitvinding). Het wordt een prettige, gezellige rit. In Saint Junien stonden we nog te rillen van de kou (het heeft gevroren vannacht!), maar al snel gaat de zon schijnen en warmt het lekker op. Erg fijn na een week regen.

Even na twee uur zijn we op het station van Hendaye waar we bij de automaat kaartjes kopen van de Euskotren naar Zumaia. Het bord bij de automaat zegt spoor 1, maar na even zoeken blijkt dat niet spoor 1 van dit station te zijn, maar van het aparte eusketren stationnetje een stukje verderop.

Met een zeer royale overstap in San Sebastian komen we om half vijf aan in Zumaia. Een kwartier later staan we in het klooster en worden ingeschreven. Dit keer krijgen we cel nummer 9.
Snel nog even in de kloostertuin van de zon genieten.

1. Corien:
    12 mei 2019
    Succes! Na regen komt zonneschijn
  2. Pauline Bouman:
    12 mei 2019
    Hoi Conny,
    Wat een aardige mensen allemaal.
    En heel fijn dat je enkel het weer doet en je door kunt gaan!
    Goede voortzetting van je reis!
    Een dikke knuffel van Roeland
  3. Corry Arts:
    13 mei 2019
    Fijn dat jullie nu weer verder kunnen, ik hoop dat je enkel het de verdere reis zich goed houd. Veel plezier verder. Liefs mama.