14-8-2021 Saarland in plaats van Guernsey

14 augustus 2021 - Losheim am See, Duitsland

Door Covid19 werd weer onze reis naar Guernsey gecanceld. We hebben besloten om dan maar een camper te huren, om dat eens uit te proberen. Het belooft aardig weer te worden en omdat we niet al te ver weg willen wordt het Saarland.

Gisteren zijn we op de fiets de camper op gaan halen. Na een uitgebreide instructie gaan de fietsen achterop en rijden we naar huis om in te laden. Een uurtje later zijn we op pad. Na 2 uur een maaltijd stop bij een picknickplaats en als het 20 uur is via een app op zoek naar een camper parkeerplaats. We zijn dan in de Eifel. Al snel rijden we door het door de recente watersnoodramp getroffen gebied bij de rivier de Ahr. We zijn alweer een paar weken verder, maar de puinhoop is nog steeds indrukwekkend. Meerdere campings en camperplaatsen zijn nog niet beschikbaar. Bij Honingen vinden we met hulp van een lokale Duitser, die op zijn brommer voor ons uit rijdt, een prima plekje bij een mevrouw aan huis. We hebben er stroom, dus kunnen lekkere koffie zetten.
Ons eerste nachtje in de camper valt niet tegen, de bedden zijn goed.

Vandaag al weer vlot op pad, verder richting Saarland. We bezoeken eerst Saarburg, een mooi plaatsje met een waterval, watermolen en stadsmuur met poorten en torens.

Saarburg, watermolen in de LeukbachWaterval in de Leukbach in SaarburgUitzicht vanaf de stadsmuur op de Saar

Daarna rijden we verder naar de Saarschleifen, waar de Saar een bijna 360 graden bocht maakt. We lopen er een mooi baumwimpfelpfad met een grandioos uitzicht op de Saar.

Baumwimpfelpfad bij de SaarschleifenUitzichttoren baumwimpfelpfadDe Saar bocht

Daarna besluiten we de camping aan het meer van Losheim op te zoeken. We hebben er voor 2 nachten kunnen reserveren. De camping is snel gevonden en we parkeren vlakbij de receptie. Als we de inrijkaart hebben blijkt onze camper klem gezet te zijn door andere arriverende campinggasten. Peters stuurkunsten worden aardig op de proef gesteld. We blijken een aardig plaatsje op de camping te hebben in een laantje met allemaal vaste staanplaatsen. Maar tot onze schrik vinden we geen stroom aansluiting. De receptie belooft het voor ons te regelen en we installeren ondertussen onszelf: de camper keurig horizontaal, luifel uit, grondzeil gelegd, tafel en stoelen naar buiten en tijd voor een biertje!

Geïnstalleerd op de camping