14 april 2019, dag 13: Saint-Jean-Pied-de-Port, (0 km)

14 april 2019 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Tot half acht uitgeslapen. Na het ontbijt de hele rugzak leeg gehaald en kritisch bekeken wat er naar huis gestuurd kan worden. Helaas is vandaag (zondag) het postkantoor dicht, dus kunnen we pas vanaf de volgende plaats, Bidarray, iets terug sturen.

Boodschappen doen om vanavond zelf te koken, kopje koffie en het stadje bekijken (inclusief beklimming van de citadel en een wandeling over de stadsmuur).

Eind van de middag naar het kleine stationnetje om naar de binnenkomst van verse pelgrims te kijken. Er komt een heel klein treintje binnen rijden en het duurt even voor de deuren open gaan. Even denken we dat we voor niets gekomen zijn, maar dan braakt het kleine treintje meer dan 100 pelgrims uit! Die moeten als haringen in een ton gezeten, of waarschijnlijker, gestaan hebben. Een indrukwekkend gezicht, maar wij zijn blij dat we niet, zoals vrijwel iedereen, de Camino Frances gaan doen.

Ook hebben we de overnachtingen voor de komende drie nachten geregeld, want op de Camino Nive naar Irun zijn weinig faciliteiten. Ondertussen is het hier ook paasvakantie, dat maakt het ook moeilijker om een bed te vinden.

Miriam kookt heerlijk, terwijl de gite volloopt met nieuwe pelgrims.

Morgen beginnen we aan de 4-daagse Camino Nive en zoeken we de rust weer op.

1. Klasien Bergman:
    14 april 2019
    Beste Conny,
    Tussen alle diensten door is het de hoogste tijd om je blog te lezen. Je bent inmiddels al twee weken onderweg! Jullie hebben een aardig tempo maar mooi dat er tijd is om ook rond te kijken.Wat een prachtige foto's.
    Nu gaat het echte werk beginnen: de Pyreneeën. Succes.
  2. Mieneke:
    18 april 2019
    Hallo Conny.
    Mooie verhalen waaruit het blijkt dat jullie het goed hebben. Hopelijk gaat het lopen naar wens. Het zal een hele belevenis zijn.
    Fijne paasdagen toegewenst. Groet Johan en Mieneke.