15-10-2021 Corsica: verplaats- en geocache dag, bezoek Calvi

15 oktober 2021 - L'Île-Rousse, Frankrijk

Gisteren was de laatste dag van onze wandelvakantie. Maar omdat we pas overmorgen een vlucht terug hebben gaan we nog voor 2 nachten naar een airBnB vlakbij Calvi. Als we uitchecken uit het hotel vertelt de eigenares ons dat wij de laatste gasten van het seizoen waren en ze vandaag dicht gaan. Eigenlijk had ze al eerder willen sluiten, maar omdat wij al langere tijd geleden hadden gereserveerd zijn ze open gebleven. Door het geringe aantal toeristen is veel horeca al dicht.

We gaan vandaag Calvi bezoeken en op weg daarheen een aantal Geocaches zoeken. De eerste heet "vue sur Porto", en gunt ons een terugblik op Porto.

Laatste terugblik op Porto

De cache is snel gevonden.

Cache "vue sur Porto"

Uitzicht de andere kant op:

Uitzicht bij "vue sur Porto"

Als we verder rijden komen we langs een typische Corsicaanse fontein.

Typische Corsicaanse fontein

De volgende cache is "vue sur Girolata".

Cache "vue sur Girolata"

Uitzicht bij "vue sur Girolata"

Dan volgt een cache bij de brug over de Fango rivier. De rivier staat helemaal droog en het is niet te geloven dat deze cache in de winter niet bereikbaar zou zijn.

Cache "a bridge to far"

Brug over de droge Fango rivier bij Galeria

We rijden door naar "vue sur Galeria".

Uitzicht bij "vue sur Galeria"

En daarna zoeken we helaas tevergeefs een cache bij een oude zilvermijn.

Oude zilvermijn

De laatste cache voor we Calvi bereiken heet "route de Corniche". De weg waar we op rijden is een oude weg door een landschappelijk bijzonder deel van Corsica.

Cache "route de Corniche"

In Calvi gaan we eerst lunchen aan de gezellige haven: mosselen en vis met een Corsicaans kaasplankje als toetje. Daarna bezoeken we de citadel (met cache).

Citadel van Calvi

Uitzicht op haven vanaf citadel:

Haven van Calvi

Johannes de Doper kathedraal in de citadel:

Kathedraal van Calvi

Uitzicht vanaf de citadel op plaats waar we onze laatste cache gaan zoeken: langs de kust onder het hotel.

Kust bij Calvi

En tot slot een uitzicht op de citadel vanaf de kant van de laatste cache:

Citadel Calvi vanaf cache

We wandelen nog wat rond en drinken iets in het zonnetje. Daarna rijden we naar een rotonde bij Algajola war we onze airBnB gastvrouw ontmoeten. We rijden achter haar aan het binnenland in. In veel bochten klimmen we omhoog over een smalle weg om bij een mooi huis uit te komen.

Morgen gaan we naar het strand, een echte rustdag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade