16-9-2018 heenreis naar Limoges

16 september 2018

Om 5 uur gaar de wekker en een half uur later lopen we naar station Antwerpen.
De reis gaat vlot. Bij vliegveld Charles de Gaulle, de TGV gaat ivm werkzaamheden niet verder, stappen we over op de RER naar gare du Nord. Dan met de metro naar gare Austerlitz waar we tijd over hebben voor ons eerste pain au Chocolat. De TGV naar Limoges brengt ons even voor 3 uur in Limoges waar we direct naar de kathedraal Saint Etienne lopen. We bekijken de prachtige kerk en de koster komt direct naar ons toe en neemt ons mee naar de pastorie om ons in te schrijven en ons pelgrimspaspoort van een prachtig stempel te voorzien. Na de kathedraal uitgebreid bekeken te hebben strijken we neer op een terras voor een heerlijk wit biertje. Het is hier 27 graden.

Als we ons melden bij de zusters Franciscanessen zijn er al 3 andere pelgrims en later komt er nog een. We worden ingeschreven en krijgen onze kamer toe gewezen. Opfrissen, bed opmaken en nog even sightseeing Limoges en pasta met een salade eten. De meeste restaurants zijn dicht.
Daarna nog even wandelen in de botanische tuin naast de kathedraal.
Nu met de voeten omhoog op bed. Onze kamer kijkt uit op de naastgelegen kathedraal. Nu maar hopen dat de kerkklokken niet te vaak slaan.