16-5-2021 Pieterpad Coevorden - Gramsbergen

16 mei 2021 - Gramsbergen, Nederland

De weersvoorspelling is vandaag opnieuw somber, maar we hopen dat het ook nu weer mee valt.

Ook vandaag veel open akkerland en deels onverharde maar ook veel verharde paden. Het stuk naar het Leeuwerikenveld en de poort van Drenthe is veelal onverhard en aardig.

Het Leeuwerikenveld, ontwateringsgebied van Coevorden

Poort van Drenthe, op de grens met Overijssel

Daarna volgt een lang graspad tussen een hek en brede afwateringssloot.

onverhard pad langs afwateringssloot

Bij een bankje langs het afwateringskanaal houden we onze eerste rust tot er een heel dreigende lucht aan komt. We lopen snel verder en als we achterom kijken blijkt dat een goede keuze.

We bereiken de mooie Vecht waar hij het Overijssels kanaal kruist bij Haandrik

kruising van de Vecht en het Overijssels kanaal bij Haandrik

Vecht en Overijssels kanaal

We slingeren over kleine weggetjes verder naar Gramsbergen. Bij de oude bierbrouwerij aan de Vecht is een mooi terras. Hoog tijd voor koffie!

terras bij oude bierbrouwerij aan de Vecht bij Grambergen (mommeriete)

We zitten nog maar net als het heel hard gaat regenen en onweren. Eerst lijkt het een kortdurende bui, maar er ontstaan steeds nieuwe heftige buien waarbij het zelfs gaat hagelen.

Na wat wikken en wegen besluiten we in Gramsbergen op de trein te stappen in plaats van door te lopen naar Hardenberg.

Blauwnet en Qliner brengen ons naar Groningen, waar we vanaf het centraal station nog een stuk mogen lopen naar onze fiets bij station Europapark. Een goede afsluiting van 3 dagen wandelen.