17-8-2021 Bostalsee - Sankt Wendel - Ottweiler - Bexbach

17 augustus 2021 - Bexbach, Duitsland

Na de koffie verlaten we de luxe camping. We willen bij Sankt Wendel het Tiefenbachpfad gaan lopen. Met even zoeken vinden we de parkeerplaats bij het begin van de wandeling. Het blijkt een heel mooie maar best pittige wandeling te zijn van ruim 10 km met zo'n 350 hoogtemeters erin. De wandeling komt langs meerdere diep uitgesleten beken in een prachtig afwisselend bos.

Dit was vroeger een gebied met steengroeves en steenkolen dagbouw. We klimmen en dalen de diepe dalen door over een prachtig pad waarbij we mooi aangelegde picknickplaatsen,

het mooi aangelegde Tiefenbachpfad   dat is makkelijk klimmen

een oude steengroeve,

oude steengroeve   diep uitgesneden beken

een mijnwerkers bron,

oude bron

uitzichtpunten, een erg wortelig pad

erg wortelig pad

en een veld vol prachtige geel bloeiende bloemen (zonnekroon, bestemd voor biobrandstof) passeren.

veld vol zonnekroon

Na de wandeling rijden we door naar Ottweiler, waar we de oude binnenstad bekijken.

Ottweiler 2   Ottweiler 1

Daarna is het hoogtijd om op zoek te gaan naar een wohnmobilhafen (camperplaats).

We vinden een mooie bij het Bergbaumuseum en bloemenpark van Bexbach: een prachtig grasveld met 35 plaatsen, stroomaansluiting, en afvalpunt voor 10 euro per nacht. We staan hier nu samen met 6 andere campers en blijven 2 nachten.

fijne camperplaats