19 mei 2019, dag 28: Pobena - Castro Urdiales, 16 km (553 km)

19 mei 2019 - Castro Urdiales, Spanje

Het is vandaag poncho-wapper-dag: veel wind en regen. Vandaag een korte en eenvoudige route langs de kust met prachtige uitzichten. Een soort halve rustdag dus.

De herberg liep gisteren echt helemaal vol (40 bedden). Een Duits paar dat we eerder ontmoet hadden kwam met een taxi uit Portugalete omdat daar helemaal geen bed te vinden was. In de weekenden is het aanmerkelijk drukker op de Camino.

We ontvluchten de ongezellige herberg vanmorgen voor een ontbijt in het restaurantje waar we gisteravond voor 10 euro pp voortreffelijk gegeten hebben.

Als we vanuit Pobena de route op willen pakken, staat er een groot hek en bord: pelegrinos no pasar. In de herberg was daar niets over gezegd dus we negeren het bord, net als alle pelgrims die achter ons lopen. Via een lange trap omhoog komen we op een mooi kustpad, aangelegd over een oude mijnspoorbaan. Prachtige uitzichten. Helaas lastig te fotograferen in de regen.

We bereiken Onton, waar we onder de snelweg door gaan. Nu moeten we een tijd lang een autoweg volgen. Dat is niet erg want er passeert ongeveer 1 auto per 5 minuten en het uitzicht maakt veel goed.

Bij Miono mogen we van de autoweg af en dalen af naar een mooi strand in een baai. Daarna verder  over onverharde paadjes langs de kust met prachtig zicht op de rotsen. Al snel zien we Castro Urdiales voor ons liggen. Na een lastige zeer modderige afdaling mogen we de boulevard volgen met zicht op de gotische Maria Hemelvaart kerk en de overblijfselen van een tempeliers kasteel.

Lekker vroeg zijn we bij ons hostel. Na alle albergues even lekker genieten van een 2-persoonskamer met lakens, handdoeken en een eigen badkamer !  (een ware luxe voor de totaalprijs van 45 euro).

1. Paul:
    19 mei 2019
    Hoi Conny, ondanks het weer toch mooie foto’s. Hoe gaat het met de enkel?
  2. Corry Arts:
    19 mei 2019
    Hoi Conny, jammer dat het niet wat zonnige was, dan waren de foto's nog mooier geweest. Maar het weer kan je niet bestellen. l lieve groetjes
  3. Annemarie:
    19 mei 2019
    Ha Conny, zonder al die regen had je niet de mooie groen kleurencontrasten,nietwaar? Jullie zien erg afwisselende landschappen zo door de reis heen. Fijn dat je enkel en jij het volhouden. Ga zo door en...