19 sept 2019, dag 46:Gijon - Aviles, 26 km (870 km)

19 september 2019 - Avilés, Spanje

Gisteravond met Julius afgesproken om te gaan eten. We komen Antje en nog een Duitse tegen. We vinden een restaurant met menu de noche. Prima gegeten en we krijgen een kruidenlikeur toe.
Vanmorgen bijtijds vertrokken want vandaag een langere afstand en in het donker een stad uitlopen is niet erg.
Nog in Gijon passeer ik Katrien. Zij vertelt dat de grote herberg in Aviles, waar je niet kunt reserveren, gisteren vol was. We gaan het zien.
Na een uur ben ik Gijon uit. Dan begint een foeilelijk industrie gebied.

En nog meer industrieIndustrie

Drie kwartier en de beklimming van de Monte Areo later ben ik weer in de natuur.

Eindelijk weer natuur

Bij de afdaling naar Sante Eulalia een mooi uitzicht.

Een stukje tussen weilanden aan de andere kant van Monte Areo

Ik pauseer bij de oude wasplaats Fonte del Xanas.

De oude wasplaats Fonte de Xanas

Daarna kom ik langs het kerkje van Sante Eulalia en een nieuwere wasplaats.

Kerkje van Sante Eulalia

Er volgt nu een aardig stukje route door glooiende weilanden. Het duurt helaas niet lang. Al snel kom ik langs een drukke weg te lopen waar de auto's hard langs rijden. En weer industrie.

Vreselijke weg

Mijn lunchpauze hou ik op een bankje langs de drukke weg. Het is dan nog ruim 7km. Alleen industrie en buitenwijken tot de Albergue van Aviles. Er is een grote slaapzaal waar ik gelukkig nog een redelijk gunstig bed uit kan kiezen.

Albergue in Aviles

Douchen, handwas en mijn tweede lunch. Ik maak kennis met een Australisch stel die me een deel van hun salade en een glas (nou ja beker) witte wijn aanbieden. We blijken morgen naar dezelfde Albergue te gaan.

Eigenlijk was de route vandaag gewoon waardeloos. Morgen wordt het vast beter.

1. Paul en Pauline:
    19 september 2019
    Hallo Conny,
    We wensen je voor morgen een hele mooie route door de natuur!
    Fijn dat je enkel het lijkt te houden.
    Groetjes