2 april 2019, dag 1: La Reole - Pondaurat, 11 km

2 april 2019 - Pondaurat, Frankrijk

Prima geslapen en nu wakker geworden met Frans vogelgezang.

De rugzak wandelklaar gemaakt en nog even wat foto's van ons onderkomen.

Op weg naar het station kunnen we het indrukwekkende materiaal van de spoorweg makers bewonderen.
Onze eerste chocolade broodjes bij de boulangerie tegenover het station. Prima ontbijt.
En dan is het wachten op de SNCF- (de Franse NS) bus naar Libourne.

Vanaf Libourne het boemeltreintje naar Bordeaux en vandaar de trein naar La-Reole waar we om 13:45 aankomen. Een foto- en filmsessie op de brug van architect Eiffel. En dan zijn we echt op weg!

Eerst een stukje over de betonnen dijk met zicht op Le-Reole. Daarna komen we in het dorp Floudes. De mairie is dicht, maar als we verder willen lopen komt een man vragen of we soms een stempel willen. Hij haalt de sleutel van de mairie te voorschijn en al snel hebben we onze eerste stempel binnen.

We lopen verder naar Basanne waar we even genieten van een bankje en het oude romaanse kerkje (dicht) en kerkhof bekijken.
Met een kleine omweg, met daarin een klimmetje en mooi uitzicht, lopen we door naar Pondaurat. Hier is de mairie wel open. Nog een tampon (= stempel) dus.

Ons slaapadres is vlakbij de mairie. Met het oplopen van het boerenerf lopen we gelijk 50 jaar terug in de tijd. Een ouder echtpaar ontvangt en verwent hier pelgrims.
Onze slaapkamers zijn knus met een heerlijk doorzakbed. We krijgen een dienblad met bier, cake en aardbeien. Om 19:30 staat het eten klaar.

Er is hier geen wifi. Foto's volgen later.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paul:
    2 april 2019
    Bier en doorzakken? Als dat maar goed gaat :)
  2. John van Meurs:
    12 april 2019
    Hi Conny,
    Wat al een eind gevorderd. Duidelijk dat jullie fitter worden en per dag wat meer aan kunnen. Die regen lijkt me niet altijd fijn, maar de natuur wordt wel mooi groen. Guus (mijn broer) en ik proberen begin mei Vézelay te halen.
    VrGr, John