2 okt 2019, dag 59: Sobrado dos Monxes - Arzua, 22 km (1166 km)

2 oktober 2019 - Arzúa, Spanje

Vandaag de laatste etappe op de Camino del Norte. In Arzua komt deze Camino uit op de Camino Frances. Ik besluit vandaag alleen te lopen, zoals ik overigens de meeste dagen gedaan heb. Ik heb dan meer ruimte om om me heen te kijken en foto's te maken. Ik wil nog even volop genieten van de rust vandaag.
Ik klim Arzua uit en zie al snel het enorme klooster achter me liggen.

Terugblik op Sobrado dos Monxes

Daarna volgt ik een tijd lang onverharde paden, deels door bos en deels door landelijk gebied.

Landelijk en onverhardHet blijft genietenGlooiend landelijkFout lopen kan echt niet

Na 8 km koffie in een barretje met Matt en Cindy. Thygge, Jan en een Spanjaard sluiten aan. Geleidelijk gaat ieder weer in zijn eigen tempo verder.
Vanaf nu is het alleen nog maar verhard, grotendeels over rustige weggetjes. Mooie uitzichten over glooiende akkers en weilanden.

Goed bospadVlakbij BoimorteRustig weggetjeGlooiende weilanden

Ik hou een tweede pauze bij het Maria van Sedelle kerkje.

Maria van Sedelle kerkje

Ik blijf rustige weggetjes volgen en krijg nog een aardig klimmetje tot in Arzua.

Ik nader ArzuaGewoon mooi

Ik zie zoals verwacht in Arzua heel veel pelgrims. Ik heb een kleinere privé albergue gereserveerd en die ziet er prima uit. Wel allemaal nieuwe gezichten. Dat is even wennen, maar al snel heb ik verschillende pelgrims gesproken en het is leuk om ook hun ervaringen te horen.

1. Paul:
    2 oktober 2019
    Hoi Conny,
    Zo op de kaart zie ik dat je er bijna bent.
    Veel succes met de laatste loodjes!