21-9-2018 Stadswandeling (8,5 km) en Perigueux - Chancelade, 4,3 km

21 september 2018

Gisteravond zijn nog twee pelgrims in de gite gekomen. Een Fransman die we ook al in Limoges hebben ontmoet en die dagelijks flinke afstanden loopt. En een jonge française die in Perigueux start en over Bergerac wil lopen. Ze is niet zo goed voorbereid en we helpen haar om overnachtingen te vinden.
Vanmorgen na een lang ontbijt met veel conversatie in het Frans gaan we op pad om Perigueux te bekijken. De rugzakken kunnen we in de gite laten, maar we kunnen ze dan pas weer om half drie ophalen.
Perigueux is prachtig met een groot middeleeuws centrum. We volgen een stadswandeling die ik op internet heb gevonden en maken veel foto's van de oude smalle straatjes. In de basiliek Saint Front spreken we de koster aan die ons in de sacristie een heel oude stempel in onze credencial geeft.
We eten een goedkope maar prima plat-de-jour en wandelen naar het hotel-de-ville om ook daar een stempel te vragen. Vervolgens boodschappen voor een koude avondmaaltijd en het ontbijt voor morgen en terug naar de gite om de rugzakken op te halen. Inmiddels is het gaan regenen.
We hebben een korte wandeling naar Chancelade waar we in de abdij wilden overnachten, maar die zijn in verband met een verbouwing gesloten. Het enige alternatief was een goedkoop hotel. Het regent flink door, dus het is goed dat we maar anderhalf uur hoeven te lopen (5,5 km na de 8,5 van 's ochtends in Perigueux).
Gelukkig is de voorspelling voor morgen beter.

1. Peter:
    21 september 2018
    Hoe komen de mensen in het huis rechts boven?
  2. Conny:
    21 september 2018
    Het was vroeger onderdeel van de (vooruitgeschoven) stadsmuur. Je ziet de deur wel zitten. Stond tussen de eigenlijke stadsmuur en de l'Isle en diende als uitkijkpost.
  3. Corry Arts:
    22 september 2018
    Ik geniet van jou verslagen en de foto's, dank je wel. Een fijne dag maar weer. Liefs mama.
  4. Corry Arts:
    22 september 2018
    Ik geniet van jou verslag en de foto's LIEFS mama.