21 mei 2019, dag 30: Liendo - Noja, 22 km (601 km)

21 mei 2019 - Noja, Spanje

Stralend weer vandaag en een relatief korte en eenvoudige wandeling. We vertrekken als laatste uit de herberg. Onze volgende overnachting in de jeugdherberg van Noja konden we reserveren dus we hebben geen haast.

We lopen de brede vallei van Liendo uit waarbij we geleidelijk stijgen. Terugkijkend ligt Liendo onder een laagje nevel.
We klimmen geleidelijk over een rotsig landschap door de Sierra la Vida naar en langs de kust totdat Laredo met zijn enorme strand voor ons opdoemt. We houden een koffiepauze terwijl we genieten van dat mooie uitzicht.
We dalen af naar Laredo waar we eerst de Maria Hemelvaart kerk bezoeken en Miriam de pastoor om een stempel vraagt.
Daarna naar het postkantoor en dan over de 4 km (!) lange boulevard naar het eind van het strand. Daar brengt een klein bootje, de loopplank wordt gewoon op het strand gelegd, ons naar Santona.
De route leidt ons langs de Onze Lieve Vrouwe van de haven kerk.
Er volgt een saai stukje route langs een heel lange gevangenismuur en saaie straat. Dan mogen we de duinen in en even later flink klimmen over een smal rotsklauterpad over de Monte de Mijedo. We hebben een prachtige terugblik op de Playa de Berria en even later zien we de brede Playa de Noja voor ons. We lopen een ruime kilometer over het strand en zoeken dan de jeugdherberg.

Bed uitzoeken, douchen, wijntje in de tuin en dan op pad om Noja te bekijken. We bekijken het Palacio de los Marqueses met de botanische tuin. Dan is het weer tijd voor een terrasje, voor we om 18:30 terecht kunnen in het plaatselijke restaurant voor een pelgrimsmenu.

1. Paul:
    21 mei 2019
    Ziet er weer gaaf uit Conny!
  2. Kasia:
    21 mei 2019