21 sept 2019, dag 48: Muros de Nalon - Soto de Luina, 16 km (910 km)

21 september 2019 - Soto De Luina, Spanje

Vandaag was de keuze tussen een korte of een erg lange etappe. Ik heb voldoende tijd en dus was de keuze snel gemaakt. Dat was maar goed ook want tijdens de laatste afdaling verstap ik me en zwik door mijn linker enkel. Er lijkt niets aan de hand te zijn, maar toch maar even voorzichtig aan.
Vanmorgen loop ik eerst door Muros de Nalon, waar ze net de markt aan het opbouwen zijn. Ik koop een maïsbrood, lekker even wat anders dan witbrood.

Markt in Muros de NalonKasteel in Muros de Nalon

De route vandaag gaat heel veel door bos met relatief veel onverharde paden. Wel veel klimmen en dalen op dit kleine stuk.
Het eerste plaatsje waar we door komen is El Pito met een paleis met mooie tuin van de Selgas familie, die ook een fraaie school aan het plaatsje hebben gedoneerd.

Tuin van Selgas paleisKerk in el Pito

Daarna weer bos, overwegend eucalyptus. Dan ineens is de kust weer te zien, met een stuk strand bij Concha de Artedo.

Brem en heiWeer even zicht op de kust

Helaas gaat de route niet naar de kust maar draait omhoog het binnenland in.

Groene vallei

Mooi smal pad

Er volgt een mooie vallei bij Mumayor, waarna al snel Soto de Luina te zien is.

Voorbij MumayorKerkje van Soto de Luina

De Albergue is in een oude school en er zijn al heel wat pelgrims.

Albergue van Soto de Luina

Gelukkig wordt er een tweede slaapzaal geopend zodat ik een benedenbed uit kan kiezen.
Douchen, wassen, boodschappen en straks met een aantal mede-pelgrims een menu del dia in het plaatselijke restaurant.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corien:
    21 september 2019
    Week 1 zit erop!
  2. Corry Arts:
    21 september 2019
    Hoi Conny, alweer een dag om. Je heb weer hele mooie foto's gemaakt en goed weer. Wel schrikken met het zwikken. Nog een fijne avond en een goede nacht. Liefs