22-5-2022 Update vanuit Zeewolde

22 mei 2022 - Zeewolde, Nederland

Op 2 mei kregen we de sleutel van ons nieuwe huis in Zeewolde. Op 9 en 10 mei zijn we verhuisd en op 16 mei hebben we de sleutel van ons Gronings huis over gedragen aan de nieuwe bewoners. Kortom, we hebben een paar zeer drukke weken achter de rug.

Eén van de eisen die we hadden toen we rustig aan op zoek gingen naar een huis wat centraler in Nederland - dichter bij de familie - was dat er bos op loopafstand moest zijn. Nou dat is zeker gelukt! Onze achtertuin ligt bijna tegen het immens grote Horsterwold aan en tussen de bedrijven door, zijn Peter en ik er al twee keer wezen wandelen. Verder heb ik wat wandelingetjes gemaakt in de wijk waar we nu wonen. Het is een heel vriendelijke en rustige buurt. Verder hebben we vooral de bouwmarkten verkend :-).

Het Horsterwold is een van de grootste aaneengesloten loofbossen van Nederland en heeft een oppervlakte van maar liefst 3700 ha. Dus we hebben pas een heel klein stukje gezien! Hieronder een paar foto's. Wat ons erg opviel waren de enorme diversiteit aan vogels en vooral ook het zeer kleine aantal andere wandelaars die we tegen kwamen op deze zonnige zondagmiddag.

Graspad in Horsterwold   Afwisselend Horsterwold

Open veld in Horsterwold  De Horstertocht