23-9-2018 Saint Astier - Mussidan, 24,7 km

23 september 2018 - Mussidan, Frankrijk

Madame Rathier brengt ons na een goed ontbijt eerst naar het centrum van Sint Astier zodat we brood kunnen kopen. Daarna brengt ze ons verder naar het chateau de Puyferrat, waar we oorspronkelijk hadden willen overnachten.
Natuurlijk maken we foto's en bekijken de kapel voor we de route opzoeken.
In het begin is het veel klimmen en dalen waarbij we door aardige gehuchtjes komen en af en toe mooi uitzicht hebben. Daarna komen we in bos, waar we over brede onverharde lanen en rustige asfaltweggetjes lopen. Vaak langzaam klimmend en dalend, soms wat steiler. We komen heel veel jagers tegen.
Net als ik bedenk dat het toch wel een erg saaie route is, wordt het bos opener en kijken we vanaf de bergkam waarop we lopen in het dal van de Isle.
Daarna dalen we geleidelijk af in het dal en lopen we weer op de voi verte (lange afstandsfietspad in het dal). Ondertussen is het weer aardig warm geworden (27 graden).
Eindelijk komen we in Mussidan, een erg troosteloos stadje. De pelgrimsherberg is al niet veel beter. We zien Stephan en Alain weer en gaan met Stephan bij de pizzeria eten. Het zaakje ziet er sjofel uit maar de pizza is verrassend goed.
Ondertussen is het zoeken naar overnachtingsplekken ook iets waar we dagelijks mee bezig zijn. Morgen slapen we op een camping in Monfaucon, waar niets te krijgen is en ook geen kookgelegenheid is. Op de weg erheen en in de buurt zijn geen winkels. Dus moeten we morgenochtend in Mussidan flink inslaan en mee sjouwen. We konden geen alternatief adres boeken (het enige alternatief was vol).
Voor overmorgen konden we ons adres van eerste keus niet te pakken krijgen. Zelfs niet na meerdere keren inspreken. Na meerdere andere adressen gebeld te hebben, konden we iets reserveren in Pineilh bij iemand die zelf de Camino gelopen heeft. Dit betekent wel dat we de planning moeten bijstellen.