24-9-2018 Mussidan - camping Monfaucon, 22,6 km

24 september 2018 - Monfaucon, Frankrijk

Vanmorgen beperkt ontbijt in de pelgrimsherberg. We konden koffie en thee zetten en er waren beschuiten en jam. Na vertrek eerst naar de bakker zodat we t/m de lunch van morgen voorzien zijn, want voorlopig komen we geen winkels tegen. Gelukkig had de bakker meer dan alleen brood.
Als we Mussidan en het dal van de Isle uit klimmen komen we al snel weer in het bos. Het lijkt veel op dat van gisteren: een brede boslaan en heel veel varens. Alleen nu geen jagers en tussendoor ook wat weilanden. Na het gehucht Les Jaunies komen we in veel mooier bos: smallere kronkelpaden en stukjes hei. Het blijft lekker op en neer gaan maar de hoogte verschillen zijn minder dan de afgelopen dagen.
Saint Gery heeft een aardig kerkje met mooi beschilderde beelden. We houden veel bos met goede paden en later heel rustige asfaltweggetjes. Dat stapt lekker door. Het kerkje in Fraisse is dicht, maar het dorp is wel aardig. Geen winkels maar wel informatiepanelen bij een motte (weinig van te herkennen), bij een oude hoefsmidwerkplaats en een oude tabakschuur. Na Fraisse krijgen we ineens mooie uitzichten over een vallei en even later lopen we langs wijngaarden. Het is lang geleden dat we die hadden. Zo'n 2 km voor de camping lopen we langs een wijnhoeve waar ze ook eigen wijn verkopen. We kunnen de verleiding niet weerstaan en kopen een fles. Da's beter dan alleen maar water op de camping. De wijnboer vertelt ons dat de oogst net begonnen is en dat hij verwacht dat het dit jaar een bijzonder goede wijn wordt.
Op de verder totaal verlaten camping krijgen we een tent op palen aangewezen. In de piepkleine tent zijn alleen twee matrassen, een lampje en een stopcontact, eronder een picknick tafel. Op het terras bij de (dichte) receptie wel prima wifi.
Het was een mooie, vlotte wandeling bij een aangename 20 graden en vanavond eten we een koude quiche Lorraine, salade, brood en ... wijn.