24 sept 2019, dag 51: Villuir - La Caridad, 27 km (985 km)

24 september 2019 - La Caridad, Spanje

Gisteravond met 4 andere pelgrims ongelooflijk verwend door Lua. Ze doet onze was en kookt lekker en veel. Ook het ontbijt is voor Spaanse begrippen ongekend luxe met een gekookt ei.

Om half negen ga ik op pad. Al snel daarna begint het te hozen. Snel mijn poncho over me heen gegooid, maar het regende zo hard dat het water van mijn blote benen in mijn schoenen stroomde. In de beschutting van een boom, poncho uit en rugzak af om mijn regenbroek te zoeken en aan te doen. Maar ondertussen loop ik al te soppen in mijn schoenen.

Donkere luchtenNatte glibberpaadjes

De route gaat vandaag overwegend door licht heuvelend landbouwgebied, waarbij ik regelmatig door een gehuchtje of door een stuk bos loop. Ik loop alleen om mijn eigen tempo te kunnen lopen.

Mijn koffiepauze hou ik bij een picknick plaatsje voor een boerderij.

Bij de boerderij met pelgrims rustplaatsBrug bij kleine fjordBrug die in het niets eindigtDwars door de velden

Mijn lunchpauze op een bankje op het plein voor het stadhuis van Navia, waar ik eerst een stempel voor in mijn paspoort heb gehaald.

Navia

Bij beide pauzes trek ik droge sokken aan, zodat er 's middags 4 natte sokken aan mijn rugzak bengelen. Maar gelukkig is het ondertussen droog en schijnt zelfs af en toe de zon.

Door de maisGevaarlijke spoorwegkruisingOok mooi

Er staan in deze regio houten wegkruisen die de richting naar Santiago aangeven.

Mooie wegkruisen die naar Santiago wijzen

Even na 3 uur ben ik bij de privé Albergue. Gelukkig heb ik gereserveerd, want zowel deze als de openbare Albergue zijn allebei vol en veel pelgrims worden door gestuurd. La Xana is een mooie Albergue met heel veel hout en een geweldig lieve beheerster.

Fijn bed

1. Mieneke:
    24 september 2019
    Fijn dat het goed gaat Connie. Toch mooie afstanden die je nu doet. Veel succes.
  2. Corry Arts:
    24 september 2019
    Regen is niet prettig, maar je heb er toch weer 27 km er op zitten, gewellig hoor. Misschien is het morgen goed weer. Eerst maar een goede nacht rust.
    , en morgen zien we wel weer. Lieve groetjes.