26-9-2018 Appelles - Saint Ferme, 25 km

26 september 2018 - Saint-Ferme, Frankrijk

Heerlijk geslapen na een fantastische maaltijd gisteravond en de luxe van een eigen slaapkamer. Vroeg op want het wordt tegen de 30 graden vandaag. Patricia brengt ons naar Appelles zodat we niet het lange stuk langs de drukke D672 hoeven te lopen.
We bezoeken het kerkje van Appelles en lopen direct weer tussen uitgestrekte wijngaarden. Maar vandaag is er veel afwisseling met stukjes bos, mooie valleien, veel kasteelboerderijen en aardige dorpjes. We ontmoeten een Nederlands pelgrimspaar en zien hoe de druiven met een grote zuiger geoogst worden. Overigens smaken die druiven heel lekker.
We stappen lekker door en zijn al vlot in Pellegrue, een aardig oud stadje waar we bij de mairie een mooie stempel krijgen, maar de kerk is helaas dicht.
We lopen nu via de GR654 omdat dat onverhard is en meer schaduw zou geven. Het is een prima pad langs bos, wijngaarden en zonnebloemvelden.
In Saint Ferme halen we eerst een stempel bij de mairie en komen door een prachtige zaal van de abdij.
De gite is vlakbij en we ontmoeten Stephan weer. Er komen nog 2 andere Belgen en 2 Fransen waarmee de gite meer dan vol is.
Douchen, wassen en blog schrijven. Vanavond krijgen we een rondleiding in de abdij en weer een zalige veel-gangen-maaltijd.

1. Corry Arts:
    28 september 2018
    Och wat zien jullie toch vele mooie plekjes en de foto's zijn ook mooi, kan ook niet anders met dat mooie weer. Liefs mama.