27-9-2018 Saint Ferme - La Reole, 20,1 km

27 september 2018 - La Réole, Frankrijk

Gisteravond weer een grandioze maaltijd gehad voor maar 9 euro. Daarna met 6 mensen in een kamer, waar net 3 stapelbedden in passen, geslapen. Maar na een dag lopen en goed eten levert dat geen problemen.
Vanmorgen na het ontbijt en uitgezwaaid te zijn door Jacques en Monique, nog even foto's bij daglicht gaan maken van de abdij. Daarna op pad met Stephan, die gisteren alweer verkeerd gelopen was en nu graag vertrouwd op mijn GPS.
Het eerste stuk loopt makkelijk over een licht slingerend asfaltweggetje tussen wijngaarden en zonnebloemvelden naar Coutures. Onderweg komen we een man tegen die bezig is om gif te gaan spuiten in een gigantisch wespennest hoog in een boom. In Coutures halen we een stempel in de 1-kamer mairie, bezoeken de kerk en drinken eigengemaakte koffie.
De weg gaat verder over de rivier de Dropt waarna we langzaam de vallei uit klimmen. We doen ons tegoed aan pruimen, die overgebleven zijn aan de vele pruimenbomen. Zo bereiken we Roquebrune. De kleine mairie zit in een oude commanderij van de Tempeliers. De mevrouw van de mairie is zo vriendelijk om voor ons de kerk open te laten maken.
Omdat we vlot lopen en pas om 5 uur bij de kerk van La Reole verwacht worden houden we een lange lunchpauze in een veld tussen de pruimenbomen. Notenbrood, vispate, druiven en pruimen. Stephan loopt door, want hij moet in La Reole een trein halen.
In La Reole bekijken we de Benedictijner abdij en het oudste stadhuis van Frankrijk. We lopen naar het station om onze treintijden te controleren en zoeken een terrasje met internet om te proberen te achterhalen of onze Ryanair vlucht wel of niet last heeft van de aangekondigde staking.
Om 17 staan we voor de mairie waar Phyllipe ons oppikt. Hij woont met zijn vrouw 10 km buiten La Reole.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl