28-9-2018 terugreis en nieuwe plannen.

28 september 2018 - Antwerpen, België

28-9-2018 terugreis en nieuwe plannen.
Ryanair staakt vandaag en we houden al 3 dagen angstvallig internet en mailbox in de gaten. Best spannend, maar ik ontvang geen sms of email dat de vlucht gecanceld is. Ryanair website en Livechat geven geen informatie of zijn niet bereikbaar. We besluiten om voor de zekerheid een vroege trein naar Bordeaux te nemen. Philippe brengt ons naar het station. Al snel blijkt dat de trein door een mankement 40 minuten vertraging heeft ! Gelukkig hebben we tijd zat.
Op het vliegveld laten we onze rugzakken samen met de wandelstokken sealen voor we ze inchecken. En dan wachten op de vlucht die gelukkig aangekondigd staat op de borden.
Verder gaat het redelijk vlotjes en vroeg in de avond zijn we in Antwerpen.

We hebben 2 weken fijn gewandeld, voortreffelijk weer gehad, leuke dingen mee gemaakt en bijzondere mensen ontmoet. Ook merkten we aan het eind van de 2de week dat we in een prettig ritme kwamen en ons steeds meer pelgrim begonnen te voelen. Conclusie van een "serieuze evaluatie": we durven het aan om volgend voorjaar 2 maanden samen te lopen.
We hebben ook een afweging van de route gemaakt en het wordt zeer waarschijnlijk: La Reole - Saint Jean Pied de Port - Irun - Camino del Norte - Camino Primitivo - Santiago.
Maar later meer daarover ...

1. Nicole:
    28 september 2018