28 mei 2019, dag 37: San Vicente de la Barquera - Colombres, 18 km (714 km)

28 mei 2019 - Asturias, Spanje

Fijn wandelweer vandaag, bewolkt maar droog. Dat loopt zoveel prettiger dan regen.

We klimmen San Vicente uit en lopen al snel in landelijk gebied. De heuvels worden pittiger en het landschap groener (meer bomen). De Camino del Norte loopt hier deels samen met een andere route. Mijn routeboek (en bijbehorende gps-track) adviseert een stuk die andere route te volgen: zelfde lengte als de Camino maar onverhard! Dat is veel fijner lopen, geeft veel meer het gevoel in de natuur te zijn.

Nadat we in Pesues de rivier Tina Menor zijn overgestoken zien we het bestelautootje van een bakker. Snel een vers brood gekocht. Na een klim een prima bankje voor vers brood met sardientjes.

Opnieuw volgt er een stuk onverhard, deels langs een spoorbaan. Zo komen we in Unquera waar we de Rio Deva overgaan waarbij we in Asturië komen.

Een mooi gestaag klimmend pad met mooi uitzicht brengt ons in het hoog gelegen Colombres. De kerk is dicht. Het gemeentehuis eigenlijk ook, maar we lopen gewoon naar binnen en krijgen onze stempel. We verlaten het stadje langs een aantal mooie finca's en dalen dan onverhard af tot een doorgaande weg waaraan ons hostel ligt.

Voeten in een koud badje en uitrusten op bed. De enkel blijft gevoelig, maar met pijnstillers is het te doen, zeker bij zo'n mooie route als vandaag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corry Arts:
    28 mei 2019
    Dat zijn weer mooie foto's. De route is ook erg mooi. Een hele mooie dag. We wensen dat morgen ook weer mooi weer heb. Groetjes van ons.
  2. Annemarie:
    30 mei 2019
    Ha Conny, Hemelvaartsdag, mooie dag om wat te rusten. Tip , maar mogelijk ken je het al. Victor Manuel die Asturias bezingt. https://www.youtube.com/watch?v=EqOB8T9VlzA
    Dit is overigens niet het origineel, maar dat kan ik zo snel niet vinden.