29-6-2022 Rheinburgenweg: Oberwesel-Bacharach, 14 km

29 juni 2022 - Bacharach, Duitsland

Vandaag vetrekken we vroeg vanaf ons appartement. De weersvoorspelling geeft namelijk aan dat het heel heet gaat worden. Gelukkig is het de hele ochtend bewolkt met een fris windje, ideaal wandelweer!

Rheinburgenweg Oberwesel - Bacharach

We volgen de Rheinburgerweg en klimmen vlot Oberwesel uit waarbij we slot Schonburg rechts laten liggen. Door de wijngaarden zien we de Rijn onder ons liggen.

wijngaarden boven Oberwesel

Langere tijd lopen we over rustige asfaltweggetjes, langs wijngaarden, door bos en langs akkerland.

rustige landbouwweggetjes

De route zig-zagt: afwisselend verder en dichter bij de Rijn.

en steeds weer de Rijn

Op een gegeven moment verlaten we eindelijk het asfalt en dalen af in een zijdalletje om een kleine beek over te steken.

beek in zijdal 2

Niet veel later komen we bij de Pfalzblick, een mooir rustplaats voor onze koffie en een uitzicht op Pfalz Grafenstein.

Pfalzblick   Platzblick met uitzicht

Daarna gaan we weer de akkervelden in, een mooi glooiend landschap. Het is er heel stil en we verbazen ons over de vele verschillende soorten koren die we zien.

akkerland boven Bacharach

Onze volgende rust is weer met uitzicht op de Rijn.

Uitzicht op Pfaltz Grafenstein

En zo blijven we heen en weer gaan tussen akkerland en Rijn.

gewoon mooi   terugblik op Paltz Grafenstein

glooiend akkerland boven Bacharach

Uiteindelijk doemt Bacharach voor ons op.

Bacharach komt in zicht

We mogen weer over smalle paadjes en trappetjes naar beneden.

smalle paadjes naar Bacharach   trappetjes naar Bacharach

Vandaag nemen we  de tijd om een van de torens te beklimmen en van het uitzicht op dit mooie stadje te genieten.

Bacharach 1   Bacharach 2

Onze laatste rust is op een bankje in het mooie centrum. Daarna bezoeken we de bakker en lopen naar het station. Inmiddels is de bewolking geheel verdwenen en schijnt de zon genadeloos. Het was een mooie wandeling in aangenaam wandelweer, maar het is ook goed dat we op tijd klaar zijn.