29 sept 2019, dag 56: Vilalba - Baamonde, 19 km (1103 km)

29 september 2019 - Baamonde, Spanje

Vandaag paaltje 100,99 km gepasseerd. Waarschijnlijk kom ik dus uit op iets meer dan 1200km. Ik verwacht a.s. vrijdag in Santiago aan te komen.

Omdat het vandaag een korte afstand was ben ik veel met andere pelgrims samen gelopen. Geen haast en dus veel gekletst. Vanmorgen eerst met Christina ontbeten bij een bar. Al snel kwamen we US Peter tegen (er is ook een Aussie Peter) en even later Edith met haar man. De route is opnieuw mooi landelijk. We lopen oven een stuk oude weg.

Op de oude weg

Fotomomentje op een oude brug.

Op de oude brug

Inmiddels regent het en dat blijft het de rest van de route doen.
Door het kletsen lopen we verkeerd. De anderen besluiten door te lopen en verderop weer de route op te pakken, maar dat betekent een flink stuk langs de weg. Ik loop 300m terug (omlaag), vind het juiste pad en klim weer omhoog. Een mooi pad dwars over een aantal boerenerven.

De route gaat over boerenerven

Galicisch platteland

Na een tijdje kom ik eerst Peter en later Christina en de anderen weer tegen.

Terugblik op Vilalba

Spaanse begraafplaats

We houden pauze in een soort bushokje.

Natte pelgrims

Het 100,99 km punt is bij binnenkomst van Baamonde.

Nog 100,99 km

Door de regen zijn we al snel bij de mega grote albergue van Baamonde. Ik kan nog een onderbed in een 8-persoonskamertje bemachtigen. Beter dan de mega-slaapzaal boven.

Albergue BaamondeMijn bed voor vannacht

Jammer van het weer. Het is onaangenaam om buiten te zitten en een handwas zal niet drogen. Hopelijk morgen beter.

1. Corry Arts:
    29 september 2019
    Hoi Conny, zonde van het slechte weer, maar je heb het toch maar weer gelopen, ik vind het geweldig. Hier is het heel slecht weer. Jan en pa waren drijfnat. Maar om nu de hele dag op de camping te zitten is ook niets. Je foto's zijn weer heel mooi, en leuk dat je steeds de zelfde mensen tegen komt. Een fijne nachtrust en morgen er weer tegenaan. Veel succes. Groetjes Mam.
  2. Kasia Arts:
    29 september 2019
    Mooie verhalen en inderdaad : "you never walk alone"... zo fijn en inspirerend om met medepelgrims/wandelaars te lopen. Veel plezier tijdens de laatste kilometers naar Santiago! liefs, Kasia
  3. Klasien:
    30 september 2019
    Beste. Conny, Heb bewondering voor de afstanden die je loopt. Wandel nu in Andalusië. 30 graden, strak blauwe lucht en veel open gebied. 10 km met 400 m klimmen en 100 m dalen is voor mij genoeg.
    Voor jou komt Santiago dichterbij. Leuk al die ontmoetingen onderweg. Succes met de laatste lootje. Bon Camino
  4. Johan v.r.:
    30 september 2019
    Geniet van je verhalen en mooie foto's .
    Veel sterkte en "plezier" de komende dagen bij het afronden van je "missie".

Johan van R.