4 juni 2019: voorlopig einde van mijn Camino

4 juni 2019 - Ribadesella, Spanje

Vanmorgen in La Isla nog een gezamenlijk ontbijt. Hartelijk afscheid nemen van de andere pelgrims en samen met Miriam naar de doorgaande weg in La Isla gelopen waar volgens Google maps de bushalte is, maar er is geen bord te zien. Volgens de mensen in de herberg zou er ongeveer elke 2 uur een bus langs komen. Bushaltes zijn in Spanje niet altijd herkenbaar, dus het blijft een gok. Volgens Google moet ik 25 minuten wachten op de volgende bus.

Ik neem afscheid van Miriam, wetende dat we nog wel veel contact zullen hebben. Toch voelt het onwerkelijk. Dapper van haar om alleen door te gaan. Miriam, een tres tres bon Camino!

De bus kwam na 50 minuten wachten en stopte ook nog netjes toen ik mijn hand op stak. Geen idee of ik inderdaad bij een bushalte stond, de chauffeur keek wat nors, maar voor 2,25 mocht ik helemaal mee terug naar Ribadesella. Toch bijzonder om dan stukjes route vanuit een andere hoek terug te zien en pelgrims te zien lopen.

Ik ben al vrij vroeg in Ribadesella en ga eerst maar even koffie drinken. De weersvoorspelling was de hele dag regen, maar ik zit gewoon in het zonnetje.

Bij het appartementje word ik vriendelijk begroet door Isabelle in vlot ratelend Spaans. Het kost me behoorlijk moeite om uit te leggen dat ik echt drie nachten alleen blijf en Miriam niet terug komt, maar dat viernes mi esposo komt en dat dan nosotras vamos a una otra casa. Geen idee of ze het begreep maar het te betalen bedrag klopte. Toch maar eens beter Spaans oefenen voor ik terug kom om de Camino af te maken.

Nu eerst drie dagen flink rusten, beentje hoog en koelen. En uitkijken naar de komst van Peter a.s. vrijdag.

Voorlopig dus even geen berichtjes meer van mij. Ik ga uitrusten en vakantie houden.

Een hartelijk dank aan iedereen voor alle opbeurende woorden de afgelopen weken.

Hasta luego.

1. Mieneke:
    4 juni 2019
    Jammer Connie, maar dit is overmacht.
    Moeilijk besluit lijkt me.
    Hoop dat jullie samen nog een fijne vakantie hebben.
    Liefs van dr buurtjes uit France.
  2. Klasien:
    4 juni 2019
    Conny,
    Moedig besluit. Dit is overmacht. Nu uitrusten en een goede tijd samen met Peter. Je hebt een geweldige prestatie geleverd!
    Tot ziens
  3. Paul en Pauline:
    5 juni 2019
    Hi Conny,
    Supergeweldig wat je tot nu toe hebt bereikt! Wij doen het je niet na. En wat een mooie belevenissen! Je hebt in ieder geval een goed excuus om ooit weer eens keer terug te keren om deze prachtige route te vervolgen!
    Rust lekker uit en geniet nog van jullie vakantie!
    Tot gauw!
  4. Johan v.r.:
    5 juni 2019
    Hi Conny,
    Goed en moedig besluit .

Prima gepresteerd ,ik en velen met mij doen je dit niet na .
    Hatelijke groeten .
    Johan v.R.
  5. Nicole:
    7 juni 2019
    Hou je taai Conny ! Verstandig besluit en zeker "chapeau" voor je bijzondere prestatie tot zo ver. Wordt zeker vervolgd... Lieve groetjes en tot +