6-10-2020 Krijtlandpad: Slenaken - Gulpen, 7,7 km + Pelgrimspad: Gulpen - Schin-op-Geul, 7 km

6 oktober 2020 - Schin Op Geul, Nederland

Vandaag loopt Peter gezellig met me mee. We nemen de bus naar Slenaken om de verbindingsroute Slenaken-Gulpen van het Krijtlandpad te doen. Vanaf Gulpen lopen we een stukje Pelgrimspad tot aan onze vakantiewoning.
Het is een prachtige route, deels langs de Gulp en langs de Geul, en deels omhoog over heuvels met een fantastisch uitzicht.
We verlaten Slenaken langs de Gulp.

De Gulp bij Slenaken

Na 1 km mogen we fors klimmen de heuvel het Groote Bosch (205m) op.

Klimmen in het Groote BoschUitzicht vanaf het Groote Bosch

Net als het begint te spetteren lopen we door een bos. De regenkleding hoeft niet aan.

Het Groote Bosch

Zodra we afdalen naar Pesaken is het droog en genieten we van het uitzicht.

Mooi authentiek vakwerk in Pesaken

We blijven klimmen en dalen.

Afdalen naar Gulpen

Langs kasteel Neuborg bereiken we Gulpen.

Kasteel Neuborg 2, GulpenKasteel Neuborg, Gulpen

In Gulpen zoeken we het Pelgrimspad op.

Gulpen

Al snel na Gulpen volgt weer een flinke klim. Nu gaan we de Dolsberg (160m) op.

Klimmen de Dolsberg opOok op weg naar de Dolsberg

Bovenaan een bankje in de zon en een fantastisch uitzicht.

Uitzicht vanaf de DolsbergUitzicht vanaf de Dolsberg 2

We dalen geleidelijk af naar Wijlre waarbij we door het gehucht Beertsenhoven komen.

Wegwijzer in Beertsenhoven

Helaas is het kasteel van Wijlre vanaf de straat niet goed te bekijken.

Kasteel Wijlre

We gaan even van de route voor boodschappen in Wijlre. Langs de watermolen en over een schapenwei komen we weer op het Pelgrimspad.

Watermolen Wijlre

Er volgt een heel mooi stuk langs de fraai meanderende Geul. Grotendeels over graspad door een gebied met grote grazers.

De Geul bij Wijlre

Jammer genoeg regent het nu, dat maakt foto's maken lastig.

De Geul bij Schoonbron

Uiteindelijk komt het pad uit op de weg waaraan het bungalowpark ligt. Snel een kop warme thee en weer opdrogen.