6 april 2019, dag 5: Bourriot-Bergonce - Larousse, 24 km (107 km)

6 april 2019 - Bostens, Frankrijk

Het regent bijna de hele dag. 's Morgens een rustig maar gestage regen en 's middags fikse buien met af en toe een droog moment.

We vertrekken, na een goed ontbijt, met onze poncho's aan. We worden eerst getrakteerd op een mooi bos. Na een paar km komen we weer op de ons bekende onverharde weg over het oude spoorweg tracé, onderbroken door de brug over de Lugaut en de kapel van Lugaut waar mooie oude fresco's zouden zijn, maar de kapel is dicht. Wel een prima plek voor onze koffiestop onder het afdakje voor de kapel.

Verder over het spoorwegpad, dat we na  5 km eindelijk mogen verlaten. Er volgt een aardig bospad tot aan Roquefort (niet die van de kaas). Helaas is de mairie net 20 minuten dicht. We bekijken de oude Mariakerk en brug, bezoeken een bakker (brood voor 2 dagen) en een café. We slingeren Roquefort weer uit en na een stuk drukke weg komen we weer op een mooi bospad.

Tot aan Corbleu blijven we het pad volgen dat afwisselend door bos en over hei vol brem gaat. Ook zien we weer palombieres. Corbleu heeft een klein oud kerkje maar ook dat is dicht.

2 km na Corbleu verlaten we de route om een bospad te volgen naar de geitenboerderij waar we in een pelgrims herberg kunnen slapen. Het is een mooi onderkomen met een royale keuken, 3 stapelbedden en 2 douches. We kunnen zelf koffie en thee zetten, en er staan 2 biertjes voor ons klaar in de koelkast!