Gelukkig Nieuwjaar !

5 januari 2020 - Groningen, Nederland

ik wens dat iedereen in 2020 veel moois op zijn of haar pad tegen mag komen.

Dappere winterbloem

(foto gemaakt door Tjerk van ons wandelclubje op 1-12-2019)

Zelf hoop ik natuurlijk weer veel mooie wandelingen te kunnen maken en te kunnen genieten van natuur en cultuur.

Het goede voornemen is om elke maand een weekend te gaan wandelen. Voorlopig dus Het Grote Rivierenpad, het volgende weekend staat gepland voor over 2 weken. Daarnaast is het plan om samen met Miriam in mei in 3 weken van Vézelay naar Puy-en-Velay te lopen. Dat is een weinig bekend pelgrimspad van 420 km.

Eerst nog 3 weken in februari/maart voor werk naar Suriname. Op verzoek van mijn moeder zal ik daarover ook hier verslag doen, want behalve heel hard werken probeer ik daar mijn team ook wat van de cultuur en natuur van Suriname te laten beleven. Dus staat er in ieder geval een tripje naar het binnenland op het programma.

Om mijn conditie en die van mijn enkels op peil te houden heb ik vandaag ruim 16 km gelopen. De dag begon wat grijs, maar het was niet koud en er stond weinig wind. Ik kwam volop wandelaars en fietsers tegen en genoot van jong leven:

jong leven jonge zwanen

Ik liep een mij bekend rondje, maar elk jaargetijde heeft zo zijn charme.