Het wordt gewoon weer lente !

13 maart 2021 - Groningen, Nederland

Bijna een jaar geleden schreef ik op deze wandelblog "het wordt toch weer lente". Net mijn lieve schoonzusje verloren en aan het begin van de Covid19-crisis, had ik behoefte aan vooruit kijken. Toen hadden we nog de stille hoop dat met de komst van de zomer alles weer "normaal" zou worden. Ach, het duurt allemaal wat langer. Maar als de vaccin-producenten een beetje hun best doen, is de kans aanwezig dat we voor de zomer gevaccineerd zijn. Miriam en ik maken alweer voorzichtig plannen voor een wandelvakantie in Frankrijk (de Stevenson route).

Vandaag de stormachtige wind en modderpaden getrotseerd voor een klein ommetje (5 km) door een favoriet stukje natuur vlakbij huis. En zie, het wordt lente:

Het wordt toch weer lente  Natuur vlakbij de stad

Dit is een klein stukje natuur aan de rand van Groningen met stapstenen door een klein ven vol riet en een berceau in aanleg:

stapstenen  nieuwe berceau

Een stukje groen ingeklemd tussen een nieuwe weg en het Eelderdiep (met heel modderige paden):

modder langs het Eelderdiepje het Eelderdiep

Voor de regen weer binnen en nog net wat zon op mijn gezicht gevoeld. Volgend weekend maar weer een langere wandeling.

1. Annemarie:
    14 maart 2021
    Ha Conny,

Dat is het mooie van deze tijd, de plekken dicht bij huis (her)ontdekken. Vandaag ziet het er naar uit dat er meer kilometers gemaakt kunnen worden. Onze dag-rugzak is gepakt..