Herfstwandelingen vanuit Gieten

14 november 2021 - Groningen, Nederland

Het is dit weekend fantastisch wandelweer: droog, niet koud, geen tot weinig wind en op zaterdag zelfs wat zon. Prima weer dus om in goed gezelschap van de prachtige herfstkleuren te genieten: zaterdag met de Boetenbaintjes en zondag met mijn oude wandelclubje. Zowel Jannie als Tjerk hadden een wandeling vanuit Gieten bedacht.

Op zaterdag rijden we met de bus naar P&R Gieten om vandaar met een grote slinger naar P&R Annen te lopen. Eerst lopen we over een mooi slingerend pad langs grafheuvels door een prachtig bos. Later door meer open terrein, over weggetjes, graspaden, dijkjes en soms dwars door sompige graslanden in het mooie Hunzedal.

Het licht is bijzonder mooi.

Op weg naar Annen, mooi licht

We kruisen de Hunze over een hoogholtje.

De Hunze

De zon staat al laag als we bij Annen aankomen (23 km).

Op weg naar Annen

Op zondag rij ik met John naar de parkeerplaats in boswachterij Gieten, waar we ons aansluiten bij de rest van het clubje. We gaan het boswachterspad (17 km) lopen, een prachtige wandeling grotendeels door bos.  De foto's spreken voor zich:

Gieten: herfst wandeling

Paddestoel 1

Gieten: prachtige kleuren

Paddestoel 2

En nog eens herfstkleuren

Het was een prima wandelweekend!