Rheinsteig 7: Lahnstein - Grendling, 16,5 km

22 juni 2020 - Osterspai, Duitsland

De wandeling begint vandaag met de voetbrug over de Lahn. Vervolgens klimmen we naar Lahnstein-auf-der-Höhe, waarbij we mooi zicht op de Lahn hebben.

voetbrug over de Lahn uitzicht op de Lahn tijdens klim naar Lahnstein auf der Höhe

Door de Aspich klamm dalen we af in het Schlierbachtal.

afdalen in de Aspich klamm

Daarna klimmen we weer naar een "Wiesenplateau". Over een smalle rotsrichel mogen we afdalen naar een klein dal.

afdalen naar de Schlierbach mooie afdaling

Met een korte klim komen we het dalletje weer uit en bereiken de Kerkertser Platte, vanwaar we de Marksburg kunnen zien liggen.

en weer omhoog, naar de Kerkerster platte uitzicht vanaf de Kerkerster platte op de Marksburg

Nu dalen we vlot af naar het aardige plaatsje Braubach.

Braubach

Na een pauze klim ik Braubach weer uit. Over meerdere trappen bereik ik vlot de Marksburg.

ingang Marksburg Marksburg

Na een korte daling klim ik langs een steile bergwand gestaag omhoog parallel aan de Rijn.

omhoog langs de Rijn

Daarna volgt lange tijd een hoog gelegen en   heel langzaam dalend pad dat voortdurend een prachtig uitzicht op de Rijn biedt.

voortdurend prachtige uitzichten ook terug kijkend

Daarna gaat de route over een pad met vele haarspeldbochten naar beneden het Dinkholder Bachtal in tot aan de Sauerbrunnen.

afdalen naar de Sauerbrunnen de (vervallen) Sauerbrunnen

Vervolgens gaat de route natuurlijk weer omhoog, helemaal de Dinkholderberg op, met een magnifiek uitzicht. Tot slot daal ik vlot af naar Grendling, waar Peter de auto heeft neer gezet.

de laatste top van vandaag: Dinkholderberg afdalen naar Grendling

1. Annemarie:
    23 juni 2020
    Dat is nauwelijks wandelen meer, Conny. Had je touw en haken bij je ;)

Groet, Annemarie