Stevenson dag 11: Bedoues - Cassagnas, 25 km

2 juli 2021 - Cassagnas, Frankrijk

Al een paar dagen geen fatsoenlijke wifi. Daarom alvast verslagen met een deel van de foto's of zonder foto's. Later zal ik de ontbrekende foto's toevoegen (gedaan).

Lekker geslapen in onze grote tent met het geluid van de Tarn op de achtergrond.

Tent Maribou op camping Chantlemare

Interieur tent Maribou

We kunnen pas vanaf 8 uur ontbijten omdat dan de bakker het brood komt brengen.

We lopen langs de Tarn naar Florac.

De Tarn

Florac is een middeleeuws plaatsje waar 3 rivieren samen komen: de Tarn, de Tarnon en de Mimente. We kijken wat rond, kopen proviand en drinken een kop koffie.

Florac

We verlaten Florac en gaan al snel de vallei van de Mimente in.

Rotsen boven Florac

Met wat klimmen en dalen volgen we het riviertje.

Aan de overzijde van het dal van de Mimente

Af en toe buigen we een zijdal in om een zijriviertje te kunnen kruisen.

In het dal van de Mimente

Bij Saint-Julien-d'Arpaon steken we de Mimente over. De vallei wordt nu smaller en we lopen over het tracé van een oude spoorlijn met links de bergwand en rechts in de diepte de Mimente die zich een weg zoekt tussen de rotsen. We maken veel foto's.

Over het oude spoorweg tracé en door een tunnelOver de oude spoorweg langs de MimenteDe Mimente

Ondertussen is het erg warm geworden maar gelukkig hebben we af en toe schaduw. We mogen 2 oude spoortunnels door.
Helaas komen we ook bij een blokkade van het pad in verband met wegwerkzaamheden aan de vlakbij gelegen N-weg. We moeten een omleiding volgen met een flinke klim erin. Dat valt tegen omdat we over het spoorweg tracé bij onze overnachting in een oud station zouden komen, dus praktisch vlak. Nu lopen we met haarspeld bochten omhoog door 2 gehuchtjes om vervolgens weer af te dalen naar de voormalige spoorlijn.

Gehuchtje boven de Mimente

Daarna zijn we snel bij l'ancienne gare, dus douchen, biertje en voeten hoog.