Stevenson dag 3: Costaros - Landos, 16 km

24 juni 2021 - Landos, Frankrijk

Vandaag hebben we een halve rustdag. We vertrekken om 9 uur vanaf de bakker van Costaros. Het miezert een beetje. Al snel zijn we het stadje uit en lopen via de GR700 geleidelijk omhoog.

Mooi uitzicht na Costaros

We komen langs het Etang du Pechay,

Etang du Pechay

waarna we weer terug zijn op de GR70 Stevenson.

Mijn verjaardagsboeket

Over smalle graspaden klimmen we heel langzaam naar le Bouchet-St-Nicolas.

Op weg naar le BouchetOude wegwijzer

Ik hoop op koffie met gebak bij het café in le Bouchet, ik ben immers jarig, maar de café baas heeft helaas geen gebak.

Als we verder lopen regent het. We lopen over brede halfverharde landbouwweggetjes richting Landos.

Tussen le Bouchet en Landos

De vele wilde bloemen zijn een prachtig verjaardagsboeket.

Ook hier een bloemenzee

We houden onze lunchpauze in de berm onder een boom. Daarna is het droog en wandelen we Landos binnen waarbij we de oude pont de la Castier passeren.

Pont de la Castier, Landos

We zoeken en vinden de gite communale, zien dat deze om 15 uur open gaat en gaan dan op zoek naar gebak. Bij Pain de Stevenson kopen we koffie broodjes die we in de ernaast gelegen bar-restaurant opeten.

Eindelijk verjaardagsgebak

We maken een wandelingetje door het dorp en bezoeken de romaanse kerk.

Kerk van Landos

Deur kerk van LandosGebrandschilderd raam kerk van Landos

Dan lekker op een bank in de zon, die inmiddels weer schijnt, wachten tot de gite open gaat.

De gite is keurig. We krijgen een ruime 4-persoonskamer met eigen badkamer en bescheiden keukenblok. Twee uur later komt er onverwacht nog een wandelaar bij en moeten we inschikken. C'est la vie du randonneur.

1. Mieneke:
    24 juni 2021
    Connie van harte gefeliciteerd !🍰🍰🎂🎂
    Fijne vakantie verder. Mooie foto’s.
  2. Klasien Bergman:
    25 juni 2021
    Conny,
    Weliswaar een dag te laat maar toch nog van harte gefeliciteerd.
    Wat een prachtige foto's heb je weer. Fijne vakantie!