Stevenson dag 4: Landos - Langogne, 20 km

25 juni 2021 - Langogne, Frankrijk

We zijn al vroeg op en lopen even na acht uur Landos uit. Het is droog en de weersvoorspelling zegt dat het dat blijft.

Ik ben bang dat mijn blogs wat saai worden, want ook vandaag eerst een stop bij de bakker voor een klein stokbrood en daarna weer volop genieten van mooie onverharde paden, prachtige uitzichten en een rijke schakering aan bermbloemen.

Uitzicht na Landos

Vanaf Landos dalen we geleidelijk af naar Arquejols waar een wandelaarsrustpunt is bij een kleine camping.

En weer fijne paden

We dalen nog wat verder af in een klein dal waar een oud spoorwegviaduct overheen gaat.

Het oude spoorviaduct na Arquejols

We kruisen het watertje la Mouteyre en mogen dan geleidelijk klimmen waarbij de uitzichten steeds fraaier worden.

Witte wilde orchideeHet klimmen wordt beloond

Op een gegeven moment zien we het stuwmeer van Naussac.

Zicht op stuwmeer van Naussac

Het hoogste punt van vandaag is net boven de 1200 meter.

Bijna bij Pradelles

Niet veel verder ligt het mooie plaatsje Pradelles. We maken er veel foto's.

Oude pakhuizen in PradellesPradellesStadspoort Pradelles

Er staat een koude wind op deze hoogte maar we vinden een beschutte plek bij een fontein voor onze lunchpauze.

Vanaf Pradelles dalen we langzaam af over een makkelijk lopend pad.

Op weg naar LangogneAd omzoomd met bloemenGewoon mooi

Onze gite, het huis van oom Jozef, ligt 1 km buiten het centrum van Langogne. Het blijkt een heel mooie gite te zijn. Miriam en ik mogen op de vide slapen. Marie en een Frans koppel slapen beneden.

De gezellige gite van oom Jozef