Stevenson dag 8: Chasserades - Le Bleymard, 21 km

29 juni 2021 - Le Bleymard, Frankrijk

We ontbijten in een grote tent en lopen daarna naar het mooie plaatsje Chasserades.

Chasserades, mooi oud plaatsje

We bezoeken ook de 12e eeuwse kerk met imposante pilaren en muren.

12e-eeuws kerkje van Chasserades

De kerkbanken zijn netjes corona veilig gemaakt.

Kerkje Chasserades, Corona-veilig

We dalen af de vallei in

Mooi landschap bij Chasserades

en zien al snel het imposante viaduct van Mirandol.

Spoorwegviaduct van Mirandol

Mirandol is een mooi oud dorpje aan de voet van het viaduct.

Moestuintje in MirandolOnder het spoorviaduct door

We volgen een tijdje de spoorbaan over een mooi licht stijgend pad. Zo bereiken we l'Estampe.

Rustig klimmen over mooi pad

Daarna volgt een lange matige klim de Mont de la Fontaine op. Er staat een koude wind en we houden pas koffiepauze als we in de beschutting van bos zijn. Daarna is het nog even stug doorklimmen over een stenig pad tot net boven 1300 meter.

Lastig klimmen over stenig pad

Na een flinke afdaling volgt een prettige geleidelijke klim door het bos, opnieuw tot 1300 meter.

Met brem omzoomd bospad.

Daarna dalen we af naar de prachtige vallei van de Lot.

In het mooie dal van de Lot

We volgen deze vallei lange tijd, tot vlak voor Les Alpiers. Als we Les Alpiers door zijn dalen we af naar Le Bleymard, waarbij we mooi zicht op de bergen hebben.

Uitzicht voor Le Bleymard

Een stop bij de Carrefour voor koud drinken en dan door naar het oude centrum van het dorp. We slapen vannacht op een privé adres omdat de twee gites van Le Bleymard vol zijn. Patricia woont in een heel oud klein huis met allemaal scheve muren en een piepkleine badkamer met wc en douche (geen wastafel).

In het huisje van Patricia

Patricia heeft heel traag internet zodat ik  mijn blogachterstand van 3 dagen bijna kan bijwerken. Ondertussen kookt Patricia voor ons en het ruikt goed.