Stevenson: de voorbereiding

19 juni 2021 - Groningen, Nederland

Hoera, we durven het weer aan. Allebei volledig gevaccineerd en flink dalende Covid aantallen (met helaas wel een dreigende Delta-variant) geven Miriam en mij voldoende vertrouwen om de wandelschoenen weer aan te trekken en de rugzak in te pakken. Het wordt niet de route Vezelay - Puy-en-Velay die vorig jaar op ons lijstje stond, maar de wat kortere Stevenson GR70 van Puy-en-Velay naar Ales. Deze route door de Cevennen werd in 1878 te voet en met een ezel afgelegd door de schrijver Robert Louis Stevenson, die er later een boek over schreef. Wij treden dus in zijn voetsporen, maar zonder ezel en gewoon de bagage op onze eigen rug.

Ter voorbereiding natuurlijk de driedaagse wandeling met Yolanda gedaan (stuk Pieterpad), maar ook 2 weken geleden 22 km van het Groningse Jacobspad, die begint in Uithuizen.

Start Jacobspad Uithuizen

We liepen helaas de hele dag in de miezer,

Hoogholtje over een MaarTweede leven voor een wandelschoen

Blij met het wandelaarsschuilhutje bij De Diek'n (bedankt Neeltje, Fenneke en Jurgen),

Wandelaars schuilhutje

Maar volop genietend van mooie Groningse dorpjes met 12e eeuwse kerken op Wierden.

Jacobskerk ZeerijpKerkje op Wierde

Vorige week nog een prachtige 23 km tocht met de Boetenbaintjes van Vries naar Assen. Met de benen lijkt het dus  wel goed te zitten alhoewel er weinig hoogtemeters in de wandelingen zaten en ik mijn dagelijkse klim van -1 naar de 6e etage door al het thuiswerken moest missen.

Anders dan anders hebben we door corona alle overnachtingen  langs de Stevenson route al moeten reserveren. We hebben voor de zekerheid de afstanden maar wat kort gehouden. We gaan wel zien hoe het loopt. We hebben er in ieder geval zin in!

1. P. Bouman:
    19 juni 2021
    Wat fijn dat het weer kan!
    Mooie route!