Trainingsweekend Vessem 18-19 augustus 2018

19 augustus 2018 - Vessem, Nederland

Zaterdag 18 augustus Oisterwijk – Vessem 29,3 km

Om 9:15 afgesproken met Miriam op station Oisterwijk voor een flink trainingsweekend. We gaan lopen met bepakking en overnachten in de pelgrimshoeve Kafernaum in Vessem. Gelukkig is het na een aantal uitzonderlijk warme weken, nu beter wandelweer: 24 graden en half bewolkt.

We wandelen al snel Oisterwijk uit en door het mooie Vennengebied. Bij Groene Woud komen we een geinig hangbruggetje tegen (zie foto's). 's Middags in Middelbeers een extra koffiepauze op een terras. Daarna volgt een heidegebied met uitkijktoren en drooggevallen vennen. In de buurt van Meerven nog een laatste rust. Om 17:00 komen we aan bij de pelgrimshoeve waar we hartelijk ontvangen worden door de aanwezige vrijwilligers. Na een heerlijk biertje en een douche volgt een prima maaltijd. We zijn de enige gasten.

Zondag 19 augustus Vessem – Best 24,2 km

Na een goed ontbijt vertrekken we om met een omweg naar station Best te lopen. We komen al snel op een mooie hei, waar we van een uitkijkplateau met bank gebruik maken voor een eerste koffiepauze. Niet veel later komen we op mulle zandpaden. Heel veel mulle zandpaden. Dat loopt knap lastig. Maar er volgen ook weer mooie stukken hei, al is die door de droogte van de laatste 2 maanden hier en daar wel erg bruin. Uiteindelijk komen we bij het Wilhelminakanaal. Parallel aan het zeer drukke fietspad lopen we naar Best.

We hebben nog net tijd voor een snel terrasje voor we de trein nemen. Miriam terug naar haar auto in Oisterwijk. Ik met trein-bus-trein-trein-bus-trein in 5 uur naar huis (werkzaamheden en kapotte bovenleiding).

Het was een goede training in een prachtige omgeving en met perfect wandelweer. Kortom een goede voorbereiding voor de Camino in september.