10-5-2023 Novaledo - Neuhausen-Schellbron

10 mei 2023 - Schellbronn, Duitsland

We hebben de afgelopen dagen de weersvoorspelling angstvallig in de gaten gehouden. Het wisselde steeds, maar een grote depressie trok over Europa en beloofde weinig goeds. In Noord Italië blijven leek geen optie en ook Zuidoost Frankrijk zou zeer nat worden. Daarom kozen we ervoor om de gok te wagen en vandaag, de dag waarop de meeste regen voorspeld werd, alvast een flink stuk richting huis te rijden en ergens in Duitsland een camperplaats of camping te zoeken in een wandelgebied. Voor wandelen is het weer immers al snel goed weer.

Vandaar dat we gisteravond alvast richting Trento zijn gereden en een park4night plekje hebben gezocht. Vanmorgen om kwart voor negen verlaten we de picknickplaats bij Novaledo en rijden over een heel smal weggetje terug naar de doorgaande weg. Vandaag ontkomen we niet aan de tolwegen. Dat is niet erg, want het regent pijpenstelen. De route door het Brentadal, de Brennerpas en over de Reschenpas is prachtig, maar foto's maken lukt niet erg.

IMG_20230510_105228495

Tot onze verrassing rijdt het allemaal vlot door en hebben we niet de files die we eind vorige week op onze heenweg hadden.
Uiteindelijk eindigen we op een camping aan de rand van het Schwarzwald bij Neuhausen-Schellbron. We krijgen een royale en zeer rustige plek toegewezen, maar het gras is een blubberzooi. Gelukkig staat de camper zelf half verhard en is er ook een grote strook grit voor de camper.

IMG-20230510-WA0001

's Avonds maken we alvast een wandelingetje door het flink heuvelachtige bos. Het is droog!