Naam:

Conny Arts:

Waarom een blog?

Over mijn reis

Mijn omweg naar Santiago

Mijn pelgrimstocht is al heel lang geleden begonnen, maar tegelijkertijd begint hij pas in mei 2018, omdat ik vanaf dan echt ga trekken en ik wel ga zien wie of wat er op mijn pad komt. In 2019 heb ik een sabbatical van 3 maanden gekregen en ga ik mijn camino "afmaken".

April-juni 2019 La-Reole naar Santiago de Compostela:
Sabbatical en sponsoractie, twee gescheiden missies.

Ik ben dus gespecialiseerd in zeldzame aandoeningen. Mijn favoriete project op dit moment is het chromosoom 6 project. Een project voor en door ouders. Geïnitieerd door ouders en ook grotendeels gefinancierd door ouders. Bovendien hebben ouders een belangrijke wetenschappelijke bijdrage. Het is een vreselijk leuk en inspirerend project waar ik veel energie uit haal en dat belangrijke informatie oplevert. Als dokter heb ik echt het gevoel met dit project het verschil te kunnen maken. Maar om echt grote stappen vooruit te kunnen maken hebben we ondersteuning van een bioinformaticus en IT-er nodig. En dat kost helaas veel geld. Daarom heb ik besloten om aan mijn Camino van La-Reole naar Santiago de Compostela een sponsor actie te verbinden. Ik kies daarbij niet voor de makkelijkste weg en zal 1200 km onderweg zijn.
Maar als we onze droom voor chromosoom 6 kunnen verwezenlijken dan kunnen we het systeem eenvoudig uitbreiden naar alle chromosomen en dus alle ouders met een kind met een zeldzame chromosoom aandoening verder helpen.
Meer lezen: http://www.chromosome6.org en https://walkforchromosome6.blogspot.com/

Maar het is ook een sabbatical !
Ik heb deze sabbatical niet voor niets gekregen. De bedoeling is dat ik ook aan mezelf toe kom. Een betere balans leer vinden. Dat is enorm belangrijk voor mijn andere passie: kennis overdracht en het opleiden van jonge mensen. Daarom zal ik tijdens het lopen zelf geen aandacht aan de sponsoractie besteden. Dat laat ik helemaal over aan de projectgroep. Je zult er in mijn blogs dus niets over lezen. Uiteindelijk hoop Ik als een beter rolmodel en met heel veel nieuwe energie terug te komen. Het is niet voor niets dat mijn motto Festina Lente zal zijn.

Ultreia

Bezochte landen

Ik heb 36 landen (15%) bezocht:

Australië, België, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Egypte, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Griekenland, Hongarije, Ierland, India, Italië, Japan, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Suriname, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland.