Naam:

Conny Arts:

Waarom een blog?

Over mijn reis

Mijn omweg naar Santiago

Mijn pelgrimstocht is al heel lang geleden begonnen, maar tegelijkertijd begint hij pas in mei 2018, omdat ik vanaf toen echt ging trekken en wel ging zien wie of wat er op mijn pad kwam. In 2019 kreeg ik een sabbatical van 3 maanden waarin ik mijn camino kon "afmaken".

2019 La-Reole naar Santiago de Compostela:
Ik ben dus gespecialiseerd in zeldzame aandoeningen. Mijn favoriete project op dit moment is het chromosoom 6 project. Een project voor en door ouders. Geïnitieerd door ouders en ook grotendeels gefinancierd door ouders. Bovendien hebben ouders een belangrijke wetenschappelijke bijdrage. Het is een vreselijk leuk en inspirerend project waar ik veel energie uit haal en dat belangrijke informatie oplevert. Als dokter heb ik echt het gevoel met dit project het verschil te kunnen maken. Maar om echt grote stappen vooruit te kunnen maken hebben we ondersteuning van een bioinformaticus en IT-er nodig. En dat kost helaas veel geld. Daarom besloot ik om aan mijn Camino van La-Reole naar Santiago de Compostela een sponsor actie te verbinden. Ik koos daarbij niet voor de makkelijkste weg en zou 1200 km onderweg zijn. Uiteindelijk leverde deze actie bijna 12.000 euro op.
Meer lezen: http://www.chromosome6.org en https://walkforchromosome6.blogspot.com/

Een trotse pelgrim

Begin oktober 2019 kwam ik na 3145 km vanaf de Jacobskerk in Uithuizen aan in Santiago de Compostella. Van die afstand had ik 1200 km gelopen in 2019.

Daarmee stopt deze blog niet, want meer tochten zullen ongetwijfeld volgen. En hopelijk ooit weer eens een langere camino ...

Ultreia

Bezochte landen

Ik heb 36 landen (15%) bezocht:

Australië, België, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Egypte, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Griekenland, Hongarije, Ierland, India, Italië, Japan, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Suriname, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland.