Naam:

Conny Arts:

Waarom een blog?

Over mijn reis

Mijn omwegen naar Santiago

Mijn eerste pelgrimstocht is al heel lang geleden begonnen, maar tegelijkertijd begint hij pas in mei 2018, omdat ik vanaf toen echt ging trekken en wel ging zien wie of wat er op mijn pad kwam. In 2019 kreeg ik een sabbatical van 3 maanden waarin ik mijn camino kon "afmaken".

2019 La-Reole naar Santiago de Compostela:
Ik ben dus gespecialiseerd in zeldzame aandoeningen. Mijn favoriete project op dat moment was het chromosoom 6 project. Een project voor en door ouders. Geïnitieerd door ouders en ook grotendeels gefinancierd door ouders. Bovendien hebben ouders een belangrijke wetenschappelijke bijdrage. Het is een vreselijk leuk en inspirerend project dat belangrijke informatie oplevert. Maar om echt grote stappen vooruit te kunnen maken hadden we ondersteuning van een bioinformaticus en IT-er nodig. En dat kost helaas veel geld. Daarom besloot ik om aan mijn Camino van La-Reole naar Santiago de Compostela een sponsor actie te verbinden. Begin oktober 2019 kwam ik na 3145 km vanaf de Jacobskerk in Uithuizen aan in Santiago de Compostella. Van die afstand had ik 1200 km gelopen in 2019.  Uiteindelijk leverde deze actie 18.000 euro op.
Meer lezen: http://www.chromosome6.org en https://walkforchromosome6.blogspot.com/

Een trotse pelgrim

2024 Groningen (UMCG) - Jakobsweg Amsvorde - Vessem - via Monastica - Rocroi, 685km:
Eind mei ga ik met pensioen en begin ik aan mijn tweede camino. Via de Jakobsweg Amsvorde loop ik eerst heel symbolisch van werk (UMCG) naar huis (vlakbij Harderwijk) en mijn ouders (Breda). Daarna steek ik door naar Vessem om de via Monastica te gaan lopen. In totaal zo'n 685 km. Ik neem weliswaar afstand van werk, maar blijf nog betrokken bij de missie klinische genetica en kinderneurologie Suriname, die ik sinds 2013 elk jaar coördineer. Het ultieme doel van dat project is het opzetten van een afdeling klinische genetica in het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Momenteel proberen we een stipendium te regelen voor een Surinaamse arts om de opleiding klinische genetica in Nederland te kunnen volgen. Meer daarover lees je hier: Genetica in Suriname
Heel fijn als je dit project wil steunen.

Ultreia

Bezochte landen

Ik heb 39 landen (16%) bezocht:

Australië, België, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Egypte, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Griekenland, Hongarije, Ierland, India, Italië, Japan, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Suriname, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland.