8-9-2022 naar Maagdenburg

8 september 2022 - Maagdenburg, Duitsland

Gisteravond begon het te onweren, de aankondiging van overgang naar natter weer. We besluiten Niederlausitz te verlaten, maar omdat het eind van de vakantie in zicht is niet verder naar het Oosten te trekken. Dus dwars door het front naar het Westen in de hoop dat het daar weer droger is. We besluiten naar een camperplaats vlakbij Maagdenburg te gaan.

Vanmorgen vroeg worden we wakker van een overvliegende zwerm kraanvogels. We zijn al vlot op pad terwijl het begint te regenen. Ons plan is om vroeg in de middag op de camperplaats te zijn en dan naar Maagdenburg te fietsen. Morgen willen we een langere fietstocht maken. Al rijdende wordt het weer steeds slechter. De regen komt met bakken uit de hemel. We hebben voor een kortere binnendoor route gekozen om de files bij Berlijn te vermijden. In Herzberg doen we snel boodschappen. In het gehucht Lohsten zetten we de camper bij de kerk om koffie te zetten. Op dat moment trekt een hevig onweer over. Het is duidelijk dat het voorlopig niet droog zal worden dus rijden we heel rustig verder. Langs de A14 nemen we de tijd om eitjes te bakken voor bij de lunch.

Om 14 uur zijn we op de camperplaats. Het hoost, dus wachten we tot het minder hard regent voor we de camper op de blokken zetten en de stroom aansluiten. We staan pal aan de Elbe.

Aan de Elbe

Het wordt een middagje luieren. Eind van de middag wordt het pas droog en na het eten lopen we nog even een rondje door de uiterwaarden van de Elbe. Eerst over de Elberadweg

Uiterwaarden van de Elbe met Elberadweg

Langs de Salbkersee 1

Salbkersee

En de Salbkersee 2

Uiterwaarden Elbe

We zien een mooie zwavelzwam

Prachtige zwam

En hoe de Elberadweg zich tussen bomen door wurmt.

Elberadweg

Morgen fietsen we over dit fietspad om Maagdenburg te gaan bekijken.