17-9-2018 Chalus - La Coquille, 18,2 km

17 september 2018 - La Coquille, Frankrijk

Heerlijk lang geslapen en om 7:30 ontbijten met de andere 4 pelgrims.
De bus naar Chalus gaat pas om 12 uur, dus we lopen rustig naar het porselein museum dat om 10 uur open gaat. Na heel veel Limoges porselein bewonderd te hebben, drinken we koffie bij een café-bar. De bushalte is vlak bij het museum en in een bijna lege bus rijden we voor slechts 2 euro pp in een uur naar Chalus. We zijn weer en route ...

Bij de kerk van Chalus pikken we de route weer op. Het eerste deel van de route is wat saai over verharde weggetjes, maar daarna krijgen we afwisselend bos en weilanden. De schaduw is meer dan welkom. We lunchen op een stukje grasland in de schaduw met vers brood en paté. De route blijkt daarna anders te lopen dan volgens mijn beschrijving. Een mooi pad maar wel een extra klim. Vlak voor Firbeix rapen wij een vers gevallen appel van onder een appelboom (kwestie van even schudden). We halen een stempel bij de mairie die eigenlijk gesloten is, maar de madame geeft ons geen kans om zonder stempel weg te lopen. De kerk is helaas dicht.
Er volgen nog een aantal heel mooie paden. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot boven de 30 graden en door onze late start arriveren we pas na 6 uur bij de gite associatif van La Coquille. We zijn de enige pelgrims en worden vriendelijk ontvangen. Er wordt voor ons gekookt en bier gehaald.