4-3-2018 Voorbereiden op een stukje Camino

4 maart 2018 - Schelfhorst, Nederland

Het is vandaag prima wandelweer. Na een week flinke vorst klimt de temperatuur weer boven nul en het zonnetje schijnt. Tijd om na een korte periode in het buitenland (en een flinke verkoudheid) de wandelschoenen aan te doen en mijn training voor de wandelvakantie in mei a.s. weer op te pakken. De rugzak gevuld met 7 kg, want ook dat moet langzaam opgebouwd worden.

Ik loop een route van 16 km langs het Paterswoldse meer, door het Hesselinksbos en de Onlanden. Ik zie veel schaatsers, wandelaars en fietsers. Maar ook veel watervogels op zoek naar water, en een ooievaar. Voor een impressie zie de foto’s. Het lopen gaat goed, beetje moeie benen omdat de verkoudheid nog niet helemaal uit mijn lijf is. De rugzak voelt prima. Volgend weekend meer kilometers en meer gewicht.

Schaatsers op Paterswoldsemeer jong geleerd koude voeten Hesselinksbos ooievaar bij Schelfhorst

Wat is het doel?

In mei van La Souterraine naar Bergerac lopen. De heen- en terugreis zijn al besproken. Nu nog de juiste conditie zien te krijgen om echt lekker te lopen.