21-8-2022 Trage tocht Ermelo, 14 km

21 augustus 2022 - Ermelo, Nederland

Nu we dichtbij de Veluwe wonen wordt het hoog tijd om naar de bloeiende hei te gaan. We rijden in 20 minuten naar Ermelo voor een trage tocht.

Het is heerlijk wandelweer en om half tien beginnen we al te lopen, tegen de richting van de routebeschrijving in volgen we de gps. Daardoor zijn we al snel op de Groevenbeekse heide.

Groevenbeekse heide 1   Groevenbeekse heide 2

Daarna lopen we landgoed Oud Groevenbeek in met mooie boslanen en een prima bankje voor een eerste pauze.

landgoed Groevenbeek 1   landgoed Groevenbeek 2

Onderweg een mooie mozaïekbank en bij de Schaapskooi mozaïekschapen.

Veluwebank  mozaïek schapen

Na een flink stuk prachtig bos bereiken we de Schaapskooi en de Ermelosche heide.

Schaapskooi   Ermelosche heide 1

We slingeren over de fantastische heide en genieten volop.

Ermelosche heide 3Ermelosche heide 2

Na weer een stuk bos komen we terug bij het begin/eindpunt van de route.

Op weg naar huis nog even een geocache en ijsstop bij de Harderwijkse vanderValktoren.

vanderValktoren

We hebben nooit geweten dat je deze toren kunt beklimmen, toch leuk dat Geocachen je bovenop de toren brengt. Het was wel een behoorlijke klim, maar een mooi uitzicht (1e foto Harderwijk met op de achtergrond Veluwemeer).

uitzicht vanderValktoren: Harderwijk en Veluwemeer   uitzicht vanderValktoren: Veluwe

Lekker gewandeld en geklommen !